Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er avhengig av internett poker - Hjelp?

Gjest Guest_Javell_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Javell_*

Som tittel sier, jeg er gambling avhengig. Jeg har atter engang tapt altfor mye og sitter igjen med altfor lite og leve for resten av månden. Jeg vet jeg er avhengig og jeg gjerne vil ha tips/råd til hvordan jeg kan klare og slutte med gambling en gang for alle!

Spiller vekk ca 40% av inntektene min på internett poker hver månde, resten går til faste regninger. (så jeg klarer faktisk å betaler regningene mine) Men har ikke hatt penger til overs på snart et år p.g.a poker.

Har noen her erfaringer med lignende? noen gode råd? Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere pokerklienter (som tar litt av ansvaret) har selvutestengelsesfunksjoner. Vet i hvert fall at Full Tilt Poker har... Kanskje din pokerklient har det?

Skjønner at det bare vil være å installere en annen klient hvis du får lyst til å spille.

Fortsatt mener jeg at en selvutestengelse fra favorittpokernettstedet ditt vil kunne hjelpe en person i din situasjon til en viss grad.

Lenke til kommentar
Du har 2 valg her, og det er å høre på LOOM ved å ringe hjelpelinjen ELLER å lære deg å spille poker :yes:

Det var ikke noe bra forslag..

Han vil slutte

Jeg vet jeg er avhengig og jeg gjerne vil ha tips/råd til hvordan jeg kan klare og slutte med gambling en gang for alle!

Utrykker han ikke at han vil slutte her ?

Å be han spille mere for og vinne er ikke noe smart.

Han spiller sikkert for og vinne (hvem gjør ikke)

Ta og hør på LOOM.

09.00 - 21.00 på 800 800 40
Endret av Steamed
Lenke til kommentar

Du kan gå til fastlegen, han vil gi deg henvisning til gode behanldingsmuligheter.

Tips mens du venter: ikke tenk at du skal vinne tilbake "det tapte", og selv om du tapte så og så mange ganger på rad så er det ikke slik at "nå er det din tur".

Lenke til kommentar
Gjest Gjest hei igjen

God aften igjen godtfolk. Trådstarter her.

Jeg er arbeidsledig som følge av finnanskrisen. Har penger så jeg klarer meg, såvidt og har _MYE_ fritid. Jeg kjeder meg, og internett poker er jo alltid der. Tanken på itillegg vinne er jo bare for bra til å la være..

Jeg bruker internett mye, venner, jobbsøking, spille dataspill mot venner, studere o.l. blir litt vansklig og bare kutte vekk hele internetten. Ville itillegg ha kjedet meg noe helt grenseløst.

Kan gå lenge uten å spille. Og spiller aldri med mer enn jeg har ''råd og tape''. Si jeg har 8 tusen i inntekt i månde 1. og 5 tusen i faste utgifter. Da betlaer jeg regningene mine og spiller vekk 2900kr. Stort sett. Noen ganger vinner jeg, men de forsvinner som regel ganske kjapt.

Kan nevne at jeg har klart det igjen. Fikk ferie penger nettopp + vanelig lønn. Betalte alt av utgifter for hele månden og gamblet bort nærmere 80% av resten.

Jeg er gambling avhengig. Mer eller mindre. Men jeg gambler dels for å vinne, dels fordi jeg har strengt tatt ikke stort annet å finne på på dagtid. Kjæresten er på skole, noen venner går på skole, andre bor utenbys. Litt for lite å finne på..

Har ikke ringt hjelpe linjen enda, er altfor sjenert til slikt.. =/ Men har noen råd her til hvordan jeg kan slutte med gambling? er lei nå.. Mest sansynligvis til neste månde, da flere penger kommer inn, desverre.

Lenke til kommentar

Ta ut pengene i cash når de kommer inn på konto? Skaff deg en jobb? Få deg en hobby? Begynn å trene?

Det virker ikke som du gjør noe for å slutte med det du driver med, tror du det finnes en mirakel kur? Og har du noen gang tenkt på hvor idiotisk det faktisk er å drive med et pengespill du vet du taper penger på? Innser du det, og viser at du ønsker å slutte, så er du på lang vei..

Lenke til kommentar
Ta ut pengene i cash når de kommer inn på konto? Skaff deg en jobb? Få deg en hobby? Begynn å trene?

Det virker ikke som du gjør noe for å slutte med det du driver med, tror du det finnes en mirakel kur? Og har du noen gang tenkt på hvor idiotisk det faktisk er å drive med et pengespill du vet du taper penger på? Innser du det, og viser at du ønsker å slutte, så er du på lang vei..

Som PaperWalls sier, du taper pengene.

Da kan du like greit begynne med en litt dyr hobby der du faktisk bruker pengene på noe du kan holde på med. Finn en sport eller annen hobby, ikke nødvendigvis en som bruker like mye penger som nettpokeren. Jeg synes selv det hadde vært bedre å brukt pengene på noe annet enn nettpoker, når du først skal bruke dem på noe.

Ellers er nok hjelpelinjen til veldig god hjelp. Du er jo helt anonym.

Lenke til kommentar
Har ikke ringt hjelpe linjen enda, er altfor sjenert til slikt.. =/ Men har noen råd her til hvordan jeg kan slutte med gambling? er lei nå.. Mest sansynligvis til neste månde, da flere penger kommer inn, desverre.

Jeg gjentar gjerne igjen; en alkoholiker kan ikke regne med å bli kvitt rusproblemer hvis han har kald øl i kjøleskapt.

Jeg har en følelse at du egentlig ikke vil slutte å gamble ennå. Du virker ikke villig til å ta drastiske grep, men tror at ting kan løse seg på en enkel måte, nærmest som en slag lek som man kan slutte med når som helst.

Sorry, men dette hjelper ikke deg noe som helst, kom heller tilbake om 1 år når du har kastet ut enda mer penger og fortell hvordan det går.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det kan faktisk hjelpe å la noen andre du stoler 100% på ta hånd om økonomien din, i den forstand at feks faren din får kontroll over pengene. Dermed kan han så gi deg penger til renginger, mat etc.

Det som kansje ville vært enda smartere er å gå til din bank hvor du lager en ordning at du feks bruker 50% til å betale regninger, 30% til mat/sosiale aktiviteter og at banken "tar" 20% å setter på en sparekonto. Dermed vil du etter hvert sitte igjen med en del penger.

Jeg anser som det beste for deg å lage en ordning med banken der de "får" en hvis prosent av inntekten hver mnd....

Selvfølgelig må du også oppsøke hjelp for dette!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest God igjen ja

Trådstarter igjen her:

Har nå ''self excluded'' meg selv fra samtlige pokersider i minimum 6 månder.

Har også betalt alle regninger jeg har frem til Juli. (Jeg og kjæresten har en felleskonto hvor vi betaler regninger ifra. En konto hun styrer) Hvor jeg da har overført penger for alle faste utgifter frem til 10 Juli. Husleie, matpenger, strøm, internett o.l.

Har ikke mye til overs til meg selv, men det fortjener jeg jo mildt sagt...

Tror jeg lagde denne tråden for og faktisk selv forstå at jeg har et problem, kanskje for å se at andre sier jeg har et problem. Tror aldri jeg hadde stengt meg selv ut samtlige pokersider hadde det ikke vært for denne tråden. Tror heller jeg ikke hadde gått og forhåndsbetalt regninger..

Og bare som svar til noen poster over:

jeg begynner på høyere utdanning til høsten. Frem til da så er jeg arbeidssøkende. Siden jeg har endel faste utgifter så må jeg ha en fulltidsjobb for å dekke utgiftene. Deltidsjobb gir ikke nok penger. Bor i en relativt liten by, og heltidsjobber for unge mennesker slik som meg med ingen videre utdanning etter almenn vokser ikke på trær i disse tider. (Ikke deltidsjobber heller for den sags skyld)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_Meg_*

Betal regningene ta ut 80% av det resterende i cash..så har du litt igjen på konto så er det bare å lære seg til at det går ann å ha penger på konto uten å spille de vekk.

Er i samme situasjon som deg, gjort dette i det siste, og det har funket bra.

Hilsen 20 åring som har tapt ca 200 000 på nettpoker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Corona90
Betal regningene ta ut 80% av det resterende i cash..så har du litt igjen på konto så er det bare å lære seg til at det går ann å ha penger på konto uten å spille de vekk.

Er i samme situasjon som deg, gjort dette i det siste, og det har funket bra.

Hilsen 20 åring som har tapt ca 200 000 på nettpoker.

Jeg er også i en slik situasjon, hender jeg spiller sinnsykt bra og vinner en rundt 5-6000 kr dagen. Har tjent en 20-30 000 på en uke men jeg blir for ivrig og taper det vekk neste uke igjen så begynner jeg å gå allin på alt for å prøve å tjene igjen så taper jeg alt det jeg har vunnet pluss nesten alt av lønna mi. Hadde jeg hatt disiplin og tålmodighet så kunne jeg kanskje ha levd av det idag men jeg har ikke det. Totaltsett så har jeg vunnet en rundt 100 000 på poker i løpet av ca et år og tapt ca 200 000. Skal slutte nå og prøve å spare opp i aksjefond med bedre avkastning enn vanlig sparekonto. Skal prøve å sperre meg ute fra nettstedene og sperre nettpoker fra nettverket sånn som på skoler og arbeidsplasser. Takk for gode råd.

Lenke til kommentar

Til alle som tror at man kan «leve» av nettpoker, slik som de store gutta på TV:

Det er vannvittig små marginer i nettpoker, du kan kanskje være heldig å vinne én eller flere turneringer på rad, og få en bra bankroll, men på lang sikt er det ikke lett å slå huset. De som faktisk tjener penger på poker har en veldig konsekvent spillestil, bruker trackingprogram og multitabler - og de spiller høyt. Uten teorien på gli, er du veldig heldig hvis du går i null.

Begynn heller å investere i aksjer, der er det penger å hente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...