Gå til innhold

Hva er problemet? 0 dekning på Diamond

Anbefalte innlegg

Merket for et par dager siden at plutselig så forsvant alt av dekning på telefonen. Sånn ut i det blå. Har forsøkt å restarte, søke på nytt, ja alt som kan gjøres. Uten at det fungerer. Hva kan være årsaken?

Ingen skade som er påført telefonen heller.

Er som sagt, snakk om en HTC Diamond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være SIM-kortet ditt også.

Har du forsøkt SIM-kortet i en annen telefon,

eller et annet SIM-kort i telefonen din?

Eller så har det vært en bug i HTC Diamond som blant annet gir dette problemet, så du kan jo prøve og oppdatere ROM på telefonen også.

Lenke til kommentar

Ja, slått den både av og på sikkert ti-talls ganger. Men er ikke den som er problemet. :/

Når sant skal sies, så har søstera mi en telefon som hun bruker i nød, men den er det ikke dekning på der som jeg bor. Absolutt ingenting. Alle andre plasser enn her. Men hun forsøkte så simkortet sitt i min telefon. Og jeg forsøkte bare nett å ta simkortet mitt i telefonen hennes.

Og når jeg tenker meg om, så er det etter det at telefonen ble sånn rar, når det gjelder dekning.

Lenke til kommentar

Du har altså feilsøkt dithen at du vet det er i telefonen, ikke SIM-kort eller dekning i området, problemet ligger?

Isåfall, prøv en fullstendig reset av telefonen. Hjelper ikke det må nok telefonen på garantireperasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har utført full hard restart ved hjelp av denne siden. Men det hjalp ikke.

Forresten kan Telenor gjøre sånn at jeg mister dekningen på telefonen hvis regninger ikke er betalt? For finner ikke igjen regningen som skulle vært betalt for over 1 måned siden. Og har ikke fått noe mer påminnelse for den.

Lenke til kommentar

Ok, men jeg tar det så like gjerne her.

Hvilkne rettigheter har jeg egentlig på denne telefonen? Kjøpte den i Juni 2008, så tiden renner vel snart ut for garantien? Og er det bare å legge fram problemet framfor HTC? Også sende den inn?

Noe her i Norge? Eller må den til USA??

Lenke til kommentar

Usikker på HTC, men antar du har 2 år garanti, men enda viktigere er det at du har 4 års mulighet til å reklamere produktet i henhold til norsk forbrukerrett.

Bare ta kontakt med butikken hvor du kjøpte den og si hva som er galt. De vil gi deg prosessen videre. Såfremst mobilen din ikke har blitt utsatt for unormalt bruk, som har ført til f.eks. slag- eller væskeskader, så skal ikke dette koste deg et rødt øre, hverken reperasjon eller transport av varen til verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...