Marsan Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei. Min samboers HP Pavillion DV2130 vil ikke starte. Den booter ikke engang til BIOS. HD starter ikke, CPU vifte starter ikke. Det er kun medieknappene (de blåe) som lyser når jeg trykker på power. Maskina ble kjøpt i begynnelsen av 2007. Jeg har prøvd de ulike feilsøkingsmetodene som er anbefalt på HP sine sider, ta ut batteri og AC kabel og melke ut det siste av spenning. Ta ut rammen og sette den inn igjen. Jeg ser at det er flere som har hatt problemer med dv2xxx serien tidligere, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12971466 Men ingen fixer som man kan gjøre selv som fungerer. Jeg har ikke kjempelyst til å sende maskina til HP da jeg må betale da det står at "Warranty 1 year" under. Så hva anbefales det å gjøre med ei slik ubrukelig maskin? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Så lenge du har kjøpt maskinen i norge gjelder norsk kjøpslov som gir en reklamasjonstid på 3 eller 5 år men du må da gå veien om forhandleren du kjøpte den av. Prøv å tenke gjennom hvilke ting maskinen kan ha vært utsatt for før den tok natta. Har den f.eks. vært mye brukt i fanget/sofaen/på ei dyne eller andre ting som kan forårsake overoppheting? Har det vært lynnedslag eller andre former for ekstreme spenningstopper mens maskina stod på lading? etcetc.. Du kan jo alltids ringe HPs kundesupport og spørre dem, eller høre med forhandler om hva du bør gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå