Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg gjort det riktig med damevalg?

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Hei!

Jeg holdt på med en dame i lange stunder, vi ble så og si sammen, men ikke offisielt. Ble veldig forelsket i denne damen, selvom jeg nå har innsett at det aldri ville kunne funke mellom oss to. Var hun som gjorde det slutt etter kort tid.

Så i påska traff jeg en ny jente, var på et par dater med hun. Fikk følelser for hun, og nå har vi blitt sammen. Problemet mitt er at jeg ennå tenker på hun første (som også var min første dame). Klarer ikke å glemme hun...

Og nå begynner jeg å tvile på om jeg er forelsket i hun jeg nå er sammen med.

Hmm, lurer på hva jeg skal gjøre. Tenker at følelsene kommer til å utvikle seg etc. etc, men vet ikke helt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er i tvil på om du er forelsket, er du mest sansynlig ikke forelsket.

Når man er virkelig forelsket, så merker man det..

MEN folk reagerer forskjellig, og det kan hende at dine følelser for denne nye damen utvikler seg til en forelskelse over tid.

Hvor lang tid gikk det fra du ble singel til du ble sammen med denne nye dama? Det kan rett og slett hende at det ikke gikk lang nok tid, og at du ikke fikk tatt deg tiden til å komme over eksen før du bega deg ut på nye jaktmarker..

Lenke til kommentar

Det er vel alltid noe spessielt med den "første".

Det setter i gang mange prosesser i kroppen som du sansyligvis ikke har opplevd før. Blir mye nye opplevelser som du drar med deg hele livet. Og det tenker jeg er helt greit. Det du må finne ut av er om du er over denne "første" dama, eller om du fortsatt lever i fortiden.. at du sammenligner henne du har truffet nå, med hun du hadde før.

Jeg tenker fortsatt på min "første" av og til, og det er 20 år siden. Men for å komme videre, må du akseptere at dere ikke er sammen lenger, og heller ta med deg det som var fint. Det er lett å finne en ny kjæreste, men kanskje ikke alltid det smarteste.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller hvor seriøst det forholdet du har nå er, men jeg råder deg til å stoppe opp å tenke over hva du har nå. Om det er ei du kunne tenke deg og ha et forhold til, eller om det bare er ei "rebound" girl. Uansett, vær tro mot deg selv, uansett om det sårer andre eller ikke. Du skal leve med deg selv resten av livet. Jentene kommer og går, sånn er det bare..

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Slike ting må du tenke nøye over, du vent ingenting om du kommer til å tenke det samme hvis du skulle gjøre det slutt og få en ny kjæreste. Da kan det hende du begynner å tenke på hun du er sammen med nå, altså: Man vet ikke hva man har før man mister det.

Så bruk innsiden godt før du tar noen eventuelle dramatiske trekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...