int20h Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Googles operativsystem er i hardt juridisk vær etter at Android-navnet bryter med et syv års gammelt eksisterende merkenavn. Les mer Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Siden firmaet som eide merkenavnet ikke lenger eksisterer, så kan de vel ikke ha rettighetene på navnet? Eller, det er USA vi snakker om... Alt er mulig Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det virker litt merkelig at et ikke lengre eksisterende firma skal kunne kreve penger. Omtrent like merkelig som om en død person skulle kreve lønn. Jeg liker ikke helt dette opplegget. Eiere av det nedlagte firmaet kverulerer nok kun for en grunn: at de håper å få presset ut litt penger. Ikke for at de skulle ha noen interesse av Android-navnet. Dette er kverulering og grådighet på høyt nivå med advokater og rettsvesen som mellommenn. Det kommer neppe noe produktivt ut av denne saken. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Pfft.... Jeg vil neppe kalle det "hardt juridisk vær"... Leser man arstechnica's dekning av saken, kommer ikke bare det at firmaet har vært oppløst siden 2004 frem sammen med domenet androiddata.com (?), men også at android-data.com ble registrert kort tid før søksmålet ble levert. Da det er snakk om ~50 bedrifter som hver saksøkes for 2 millioner dollar, tror jeg vedkommende bør være mer bekymret for å bli sittende med de juridiske kostnadene, enn å planlegge en feit ferietur... Lenke til kommentar
wim Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Dette er sikkert gjort av patent trolls, jobben dems er å finne gamle patenter de kan kjøpe billig for så å saksøke folk som bryter det Lenke til kommentar
rXXi Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Typisk. Når noen har penger, så bare MÅ noen fattigluser sue dem. Typical American Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det som likevel er litt snålt, er at google saksøkte android data for å få merkenavnet, men det ble avslått. Google saksøkte igjen, men også appellen ble avslått. Retten har altså to ganger dømt imot google om å bruke android, likevel presser de på. Reneste ibm-taktikken dette her... Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) jeg trodde vanlige ord ikke ble veldig beskyttet av denne loven. android: an automaton in the form of a human being.Origin: 1720–30; < NL androīdēs http://www.trademark.iastate.edu/basics/[/url]']Words that are common or ordinary receive less protection unless they have developed public recognition due to their long use in the market place. These type of marks are said to have acquired a secondary meaning. Merk det i uthevet skrift. Her tror jeg ikke disse folka vil komme særlig langt. Endret 5. mai 2009 av BagBiter Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Man kan praktisk talt ikke gjøre noen ting som helst UTEN å bli saksøkt for det. Uff, for en tid vi lever i. Heldigvis bor vi i Norge. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 IBM taktikken?? Kort oppsummert: Stjel et patent. hyr inn de dyreste advokater og trekk rettsakene ut i det uendelige inntil det andre firmaet ikke klarer å holde det gående. -Delvis fordi de ikke får tjent penger på patentet- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå