SAS1984 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Etter mye problemer med MS sin elendige kvalitet på "konsollen", har jeg vært gjennom minst 3 forskjellige Xboxer, på like mange år. Hadde opprinnelig en Core utgave (Kjøpt Januar 2006), hvor jeg etter andre gang å ha fått "3 røde lys", benyttet meg av reklamasjonsretten, og hevet kjøpet ovenfor butikken og kjøpte meg en ny Elite. Etter at Eliten fikk 3 røde lys, ble sendt på service hos MS, fikk den igjen, uten at de hadde gjort en dritt med den og den fremdeles flashet 3 røde lys, ble jeg nok engang nødt til å benytte meg av reklamasjonsretten, hevet kjøpet og kjøpte meg en ny Xbox. Etter å ha koblet til min nye Xbox, lastet ned arcade spill og annet dill jeg hadde betalt for tidligere (Map packs, expansion packs etc++), så får jeg en feilmelding med et av arcade spillene... Sonic the hedchog.... Alle de andre arcade spillene jeg lastet ned "igjen", på min nye Xbox, funker utmerket.. Men når jeg velger å laste ned "Sonic The hedchog" (Etter å ha valgt "Download full game again") og startet det opp, så får jeg opp meldingen "For å kunne spille dette spillet fult ut og unlocke achievements/stats på leaderboards, må du unlocke fullversjonen".. Trykker så på ja til det.. Får opp informasjonen "Full game- Downloaded"... Download again or play now.. Velger play now... Spiller signer ut og inn, og starter på ny igjen, med samme feilmelding ... Har slettet det fra HDD, lastet det ned på ny igjen.. Og ingen ting funker. Valgte så å bite i det sure epplet og ringe til MS [ubrukelige] support tjeneste, for å få hjelp.. Kom som vanlig til en person som snakker meget gebrokkent norsk, som gir meg beskjed om at jeg må gå inn på "www.billing.microsoft.com" for å forandre personlige opplysninger der, siden de ikke stemmer overens med et gammelt visakort som er registrert på Xboxen min, selv om jeg har ettertrykkelig bedt dem om å fjerne det fra kontoen min, etter at MS ikke klarte å si opp abonnementet mitt da jeg prøvde å si det opp tidligere). Han forteller meg at han ikke kan se på problemet mitt før jeg får sjekket opp i det, gir mer et refferanse nummer og ber meg ringe tilbake når det er gjort. Han forteller meg også at jeg må få gjort det snarest mulig, ellers så sperrer MS Xbox Live kontoen min, for å "beskytte" meg.. Går inn på billing.microsoft.com, sjekker det opp... Ringer han tilbake og gir han den informasjonen han trenger.. Han begynner da å jamre seg over at jeg har hatt informasjon der, som ikke stemte overens med kortet som var registrert på Xbox live for mange år siden. Han sier at jeg må skynde meg å forandre den informasjonen der til noe som stemte med det siste kortet som var lagt inn kjapest mulig, ellers vil de sperre kontoen min, og jeg må vente en måned før jeg får åpnet den igjen. Etter å ha lyttet på han en stund, uten å egentlig forstå hva han "spør" etter, siden hans mangel på norsk mer eller mindre er fraværende, så ber jeg han om å bare fjerne de gamle kortinformasjonene som ligger der (Siden de er utløpt, og jeg ikke har ønsket å registrere nytt, da jeg etter mye problemer med å si opp gullmedlemskapet mitt tidligere, da jeg skulle på befalsskolen,heller har valgt å kjøpe gullmedlemskap andre steder, på en langt mer komfortabel måte, til rimeligere sum), sier han at det må jeg gjøre selv, på Xbox.com. For at det ikke skal oppstå noen missforståelser, ber jeg han om han vil at informasjonen på "billing.Microsoft.com" skal stemme overens med informasjone som er registrert hos dem/Xbox live profilen min/www.xbox.com (Noe den gjør), svarer han nei, og sier den må stemme overens med kredittkort informasjonen.. Men kredittkort informasjonen stemmer jo overens med informasjonen hos Xbox.com/Min live ID.. At billing.microsoft.com (Som jeg aldri hadde hørt om, hadde registrert bostads adresse fra da hotmail adressen min ble opprettet, ca. 10 år siden) ikke hadde samme bostads adresse som jeg hadde registrert på mitt gamertag var krise.. Dette måtte jeg ordne opp i så fort som mulig.. Hvert sekund som tikket, var et sekund nærmere stengelse av konto, med mindre det ble ordnet opp i... Greit nok.. Om det var et såpass stort problem, så skulle jeg vel kunne endre dette.. Etter dette, så ber jeg han om å få fikset opp i arkade spill, problemet mitt (Som var grunnen til at jeg ringte)... Jeg forklarer han historikken min med x-antall konsoller på service, siden starten av 2006 grunnet 3 røde lys.. Og han forklarer meg at grunnen til at arkade spillet ikke funker nå, er at jeg har en annen Xbox, enn det jeg hadde da spillet ble kjøpt... Han sier at arkade spillet ikke bare er låst til Gamertag, men også Konsoll, og at jeg må få ordnet en "lisens" til å kunne overføre et tidligere kjøpt arkade spill over på min ny Xbox.. Jeg forklarer han at det er merkelig at bare Sonic The Hedchog 1 skulle ha det problemet, mens de 17 andre arkade spillene jeg har kjøpt tidligere, og lastet ned igjen funket utmerket... Han begynner å prate my piss om at det sikkert er det at noen spill er ment for "offline", mens andre er ment for online, og at Sonic The hedchog sikkert da er et ONLINE spill.. Jeg forklarer han at Sonic the Hedchog faktisk er det eneste av de spillene jeg har lastet ned nå, som ikke har noen multiplayer.. Han begynner å prate om problemer de har hatt og det nok er det at Sonic er et Online spill, mens de andre jeg lastet ned, som funker, er offline spill (Inkl. Worms, Sonic 2, Texas Hold Em , Uno).. Til slutt blir jeg bare oppgitt, og klesser på av forbannelse.. Fyren hadde tydeligvis ikke peiling på hva han snakket om (Noe som ikke er første gang)... Er det noen her som har vært borte i "Lisens" greiene før? Endret 4. mai 2009 av SAS1984 Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hadde samme problem med Sonic da jeg byttet xbox, løste det ved å følge denne linken. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hadde samme problem med Sonic da jeg byttet xbox, løste det ved å følge denne linken. Jeg tror at selve PROBLEMET bare var en brøkdel av problemet her... Trådstarter burde lagt til "hva faen er det kundesupport driver med" i tittelen i tillegg. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Xboxsupport: Poenget her, er vel at jeg føler meg rimelig ferdig med Xbox´s kompetanseløse support (At det i det hele tatt kan kalles support er et hån mot definisjonen av support). Helt siden sommeren, 2006 så hade jeg hatt Gullmedlemskap pr. Månedtlig trekk fra Visa.. Men da jeg omsider valgte å si opp abonnementet i starten av 2009, rignte jeg MS kundesupport for å få sagt det opp... Vedkommende jeg snakket med, sa at etter gjeldene måned var ute ville gullmedlemskapet opphøre og revertere til sølv. Etter mye problemer og tull me MS kundesupport, så forlangte jeg at han skulle bekfrefte ovenfor meg at det faktisk reverterte til sølv når perioden var ute, noe han gjorde etter å ha snakket med en av sine sjefer. Etter 1 måned fikk jeg mail fra MS om at dere prøvde å trekke meg fremdeles for gullmedlemskapet og at kortet ikke var gyldig lengre... Jeg ringte opp igjen til MS support og spurte hva i alle dager det var de drev med... Vedkommende jeg snakket med sa at han ikke visste hva som hadde skjedd, men at det hadde hendt en feil fra deres side, som han beklaget så mye for.. Siden jeg skulle reise vekk, og kortet som MS fremdeles prøvde å trekke meg fra var gått ut måneden før, og at jeg ikke så noen relevanse i å legge inn et nytt da jeg skulle reise vekk i jobb sammenheng, da jeg faktiksk ønsket å si opp gullmedlemskapet i perioden jeg skulle reise vekk.. Dette fikset han for meg, og fikk det omgjort på dagen til Sølvmedlemskap... Beklaget igjen så mye over det som hadde hendt.. etc+++ Og forklarte meg at det bare var for meg til å aktivere gullmedlemskapet når jeg måtte ønske det igjen (Men han anbefalte at det skjedde innen 6 mnd. Da det hadde forkommet noen problemer med å aktivere gullmedlemskap igjen etter den gitte perioden) Noen uker senere, etter dette, fikk jeg så mail fra MS igjen om at dere fremdeles prøvde å trekke kontoen min for penger, for månedtlig gullmedlemskap og at dette måtte gjøres, ellers stod kontoen i fare for å bli stengt... Etter så mye tull jeg har hatt med MS sin kundesupport opp gjennom tidene, kunne jeg si at jeg ikke direkte var overrasket.. Anyway, så valgte jeg å kjøpe meg et 12+1 månders gull medlemskap et annet sted og fikk aktivert gull kontoen igjen, noe som har fungert greit. Endret 5. mai 2009 av SAS1984 Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Aye, så at du hadde fått feil informasjon fra vår side i den saken (ikke support agentenes skyld, systemet viste oss forhåndsbetalt når det var satt opp for månedlig betaling). Anbefaler deg å ringe inn, forklare situasjonen. Forstår ikke agenten deg, be om å bli satt over til en supervisor! Ringte inn og snakket med en meget behjelpelig kar for noen timer siden... Det hadde skjedd et urettmessig trekk fra kontoen (Som ikke skulle ha forekommet) og som lå å purret på kontoen min. Etter at han hadde rådført seg med sin sjef/supervisor/teamleader, eller hva dere oppererer med, så var systemet deres såpass "jævlig" at det ikke fantes noen måte å slette en gjeld på (Selv om gjelden i utganspunktet var feil og ikke burde ha eksistert).. Så da ble løsningen at jeg må registrere et nytt kort hos "billing.microsoft", betale beløpet, for så å ringe dere opp etterpå og få reffundert hele summen... Rimelig tåpelig fremgangsmåte, som strengt tatt strider mot norsk lov.. Men greit nok.. Det er ikke "supportens" feil (Vedkommende var meget hyggelig og beklaget flere ganger at systemet var slik), men snarere MS måte å håndtere det på. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå