Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hakkete lyd ved optisk kabel fra pc til reciever


Anbefalte innlegg

Jeg har ett 5.1 surroundanlegg og ett TV koblet til pcen. Bilde får jeg gjennom hdmi kabel fra skjermkort til TVen. Lyd har jeg optisk kabel fra hovedkortet og til surround recieveren ( denon avr 2309). 

 

Jeg har ett problem med at jeg ikke får full surround fra pcen og til sournound anlegget. Eks når jeg bruker VLC til å spille av videoer så kan man jo gå på audio-> aurdio device -> og velge mellom stereo, mono, 2 front 2 rear 5.1 eller A/52 over S/PDIF.

 

Jeg får bare vanlig stereo lyd når jeg bruker alle de untatt når jeg velger A/52 over S/PDIF da virker det som det hele anlegget er med. Problemet er bare at da hakker lyden helt sykt, umulig å høre på.

 

 

 

Noen som vet hva problemet er? drivere skal vare up to date

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags type filer er det snakk om her? .mkv i 1080P?

 

Jeg kjører lyd fra pc til h/k reciver via optisk, men jeg bruker CCCP sine codeker. Jeg har selv brukt VLC, men jeg hadde samme problemer med lyden som du forespeiler. Løsningen for min del var å bytte avspiller og codek. Media Player Classic satt opp skikkelig, overgår etter min mening VLC på alle områder.

 

-Tet

Lenke til kommentar
Hva slags type filer er det snakk om her? .mkv i 1080P?

 

Jeg kjører lyd fra pc til h/k reciver via optisk, men jeg bruker CCCP sine codeker. Jeg har selv brukt VLC, men jeg hadde samme problemer med lyden som du forespeiler. Løsningen for min del var å bytte avspiller og codek. Media Player Classic satt opp skikkelig, overgår etter min mening VLC på alle områder.

 

-Tet

 

 

 

ja har prøvd både 1080p mkv filer, men har også spilt av dvder fra dvdspilleren på pcen, og samme problemet. kan prøve en annen spiller, takk for tipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...