Andre88no Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har ett 5.1 surroundanlegg og ett TV koblet til pcen. Bilde får jeg gjennom hdmi kabel fra skjermkort til TVen. Lyd har jeg optisk kabel fra hovedkortet og til surround recieveren ( denon avr 2309). Jeg har ett problem med at jeg ikke får full surround fra pcen og til sournound anlegget. Eks når jeg bruker VLC til å spille av videoer så kan man jo gå på audio-> aurdio device -> og velge mellom stereo, mono, 2 front 2 rear 5.1 eller A/52 over S/PDIF. Jeg får bare vanlig stereo lyd når jeg bruker alle de untatt når jeg velger A/52 over S/PDIF da virker det som det hele anlegget er med. Problemet er bare at da hakker lyden helt sykt, umulig å høre på. Noen som vet hva problemet er? drivere skal vare up to date Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hva slags type filer er det snakk om her? .mkv i 1080P? Jeg kjører lyd fra pc til h/k reciver via optisk, men jeg bruker CCCP sine codeker. Jeg har selv brukt VLC, men jeg hadde samme problemer med lyden som du forespeiler. Løsningen for min del var å bytte avspiller og codek. Media Player Classic satt opp skikkelig, overgår etter min mening VLC på alle områder. -Tet Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Hva slags type filer er det snakk om her? .mkv i 1080P? Jeg kjører lyd fra pc til h/k reciver via optisk, men jeg bruker CCCP sine codeker. Jeg har selv brukt VLC, men jeg hadde samme problemer med lyden som du forespeiler. Løsningen for min del var å bytte avspiller og codek. Media Player Classic satt opp skikkelig, overgår etter min mening VLC på alle områder. -Tet ja har prøvd både 1080p mkv filer, men har også spilt av dvder fra dvdspilleren på pcen, og samme problemet. kan prøve en annen spiller, takk for tipset Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Bare hyggelig. Sett av 5 minutter til å lese wikien til CCCP angående SPDIF, så sparer du deg for masse frustrasjon. Lykke til! -Tet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå