Kaickul Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Leter og leter etter store kommende online spill titler, men finner de aldri på norske webshop's. Titlers som EVE og Planetside er ikke nevnt noen steder og forhånds bestillings utvalget er så dårlig!! Må jeg virkelig bestille alle spill fra utlandet, hvis jeg ikke vil vente i 2-3 måneder før det kommer her til øde Norge? Lenke til kommentar
Kaickul Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Første stedet jeg sjekket var webshops på gamer.no, ser ut til at de fleste er listet der ja. Den beste er Akersmic, men forsatt er den VELDIG dårlig. Går utifra at lille Norge er et for lite marked til at noen gidder og bry seg med og skaffe flere nyere titler. Men så er vel jeg litt sær som faktisk kjøper spill og spiller mest online spill som krever betaling pr månede, slik at jeg slipper cheaters Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Visst det er eit spill der som du ikke finner kan du jo maile webshopen og si til dem at dem bør legge ut det spillet for slag, pleier å funke for meg ivertfall Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har selv bestilt 3 spill fra CDon. Det tok ca en uke eller mindre før de kom frem. Så jeg vil anbefale dem- Prisen er heller ikke dårlig... Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg letet også etter EVE hos akersmic, sendte de en mail og spurte hvorfor de ikke hadde den oppe til forhåndsbestilling : Grunnen er at spillet har ingen offisiell distributør i Skandinavia, og da foreligger det ingen pris på spillet, og da kan ikke vi ta forhåndsordre på spillet dersom vi skulle bomme på prisen. Hilsen Jon Cato Dette forklarer i allefall hvorfor du ikke ser EVE oppe til forhåndsbestilling så mange steder. Tror CCP satser på at folk importerer, bedrifter eller privatpersoner. Har jeg vært med i beta siden mars, tror EVE får en litt lunken velkomst her i gården. Er et meget vakkert spill, men er fullstendig blottet for innhold. Tviler sterkt på at jeg kommer til å stresse noe særlig med å anskaffe meg dette spillet. (slippes 6. mai, etter hva jeg hørte sist) Edit: Personlig så har jeg veldig gode erfaringer med www.gamesmix.com, kommer raskt fram, har du fårhåndsbestillt så kommer de på den dagen spillet slippes.. det har i allefall gjordt det de siste gangene jeg har forhåndsbestillt. De er også relativt billigere enn Akersmic. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 To ganger har jeg bestilt fra akers mic, ingen av gangene har jeg fått det jeg bestilte... Jeg har også gode erfaringer med gamesmix.com , jeg bestiller alle mine spill derifra... Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg bruker gameplay.no! Meget god service. Jeg bestilte half-life derfra for mange år siden, og da min kode nylig fikk "CD-key in use" ringte jeg dem, og fikk ny kode over telefon uten spørsmål! Har brukt dem mange ganger, og alltid rask service etc. Eneste jeg har å utsette på dem er at de ikke har Vice City inne for pc før 23/5. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Når det gjelder Planetside så har jeg hørt at de ikke planlegger å sette opp noen euroservere med det aller første.. Tviler på at et FPS spill, uansett hvor MMO det er, blir særlig kult med 400 ping. Så om det ikke er ute til forhåndsbestilling enda så er vel kanskje det grunnen Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg vil komme med en anbefalling av www.spillxperten.no. Disse er relativt rimelige. CDon er også meget bra :smile: Lenke til kommentar
koffern Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 vil anbefale, www.cd-wow.com , en engelsk/amerikansk side med spill (ikke pc da ) til 30-25£... har også gratis proto Lenke til kommentar
ShapeShifter Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Fant nettopp forhåndsbestilling på EVE ONLINE på akersmic.no. Ringte og hørte om releasedato, men de sa bare at det trolig kommer i løpet av et par ukers tid. Det var noe kluss med skandinaviske leverandører eller noe, fikk det ikke helt med meg. Uansett, her er linken: http://www.akersmic.no/trade/productview/102951/ Lenke til kommentar
Shagrath Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Finner heller ingen norske webshop'er som har Planetside.. Derfor bestillte jeg det fra amazon uk. Jeg er med i planetside beta, spillet er sinnsykt kult. Håper at vi får en server i Europa også. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Har jeg vært med i beta siden mars, tror EVE får en litt lunken velkomst her i gården. Er et meget vakkert spill, men er fullstendig blottet for innhold. Tviler sterkt på at jeg kommer til å stresse noe særlig med å anskaffe meg dette spillet. (slippes 6. mai, etter hva jeg hørte sist) Jau, Beta er over og de offisielle tjenerne fylles nå sakte men sikkert med spillere. Jeg må si meg enig i at dette er enda en utgivelse i tråd med de fleste andre MMORG'ene som er sluppet i det siste (Les Anarchy Online), og spillet er LANGT i fra ferdig enda. Jeg har også bestemt meg for å vente et par måneder før jeg igjen ser på spillet. Blir nok ikke før ut i august tror jeg for min del. Den siste dagen, når alle beta-testerne fikk masse penger ut fult utviklede karakterer hadde ikke tjenerne til CCP nubbesjangs. "Server side lag" ble et MEGET framtredende problem ettersom antall ting (romskip, deler av romskip, døde spillere etc.) økte i universet. Og det ble avdekket mange kritiske feil (bugs) som gjør spillet mer eller mindre uspillbart. Eve-Online har et enormt potensiale, men jeg vil ikke betale for å være betatester, det gjorde jeg nok av i Anarchy Online. Mvh. SvUpP Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 gamesmix.com er veldig bra skal du av landet så kan du jo prøve www.cdromshop.com Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Spiffen, litt stor avatar der, selv om CAS hjelmen og Albrecht tanken var fin [ 50 x 50 er max ] Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hvorfor må det være en norsk webshop? Anbefaler play.com på det varmeste, veldig billig, og gratis frakt! Har dog aldri bestilt spill derfra, men bestilt drøssevis av filmer, uten problemer, har dem i hende i løpet av 4-5 virkedager. Prisene er sykt lave, og de har et veldig godt utvalg i spill og det er mulig å forhåndsbestille... På CDON koster f.eks. Vietcong 349,- gamesmix.com 429,-, mens hos Play.com £ 24.99 (*10.8(?))=+/- 270,- NOK... Husk dette er endelig pris, det er ingenting i frakt! Altså er Play.com en god del billigere enn CDON, og de sparker gamesmix i kronjuvelene! www.play.com (Engelsk site) er uansett det billigste og det beste, uansett hvordan du vrir og vender åp det! cdromshop.com kan du drite i, er i statene, koster peng i frak, blir for dyrt! over 100 kroner bare i frakt!!! www.play.com er faktisk så seriøse at da jeg en gang ikke mottok Band of Brothers CD pakken jeg bestille ikke kom frem (stoppet i fortolling fordi jeg glemte å fylle ut noe info) så tilbød play.com å sende ut en ny pakke til meg (seff uten noen kostnader for meg)! Det er service det! For de av dere som ønsker Planetside gå til play.com! "our price: £24.99 Delivered availability: Due for release on 23/05/2003" Det er hva det står om Planetside, for mer info, søk etter planetside under PC Games på play.com... Lenke til kommentar
Nutcracker Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hvordan blir det med toll/moms ved bestilling over 200,- f.eks 1-2 tusen? (Tenkte å bestille fra www.play.com da der er billigst og sender ut gratis) Er vel ikke mulig at pakken kommer rett i postkassen uten noe mas? Har nemlig ikke bestillt fra utlandet før, og må høre fra noen med erfaring. Eller er det kanskje best å kjøpe en ting om gangen? (hvis grensen er på 200,- så blir det likevel vanskelig å kjøpe spill da uten extra kostnader) Liker ikke tanken på å betale masse ekstra i moms/toll når pakken kommer fram. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Grensen er enda 200 kroner og du må derfor betale toll. Pakken vil likevel bli sendt rett i din postkasse dersom du foretar fortollingen selv. Besøk www.toll.no for å registrere deg for privatfortolling. NÅr det gjelder beløpsgrensen er det ventet at denne bli hevet til 1000 kroner tror jeg, dette fordi Postens egne ansatte er rimelig dritalei av alt det styret og all den tiden det tar å fortolle småpakker, bare fordi de følger en lov som ble bestemt for en del tiår siden! Med andre ord, det er kun staten som tviholder på dette med 200 kroners grensen, hadde det vært opp til posten hadde grensen vært minimum 1000 kroner. Når det gjelder play.com kan du bestille flere ting samtidig, alt sendes i egne pakker slik at du vil alltid få en pakke per gjenstand, ganske smart og greit, slipper da som oftest toll på varer under 200 kroner. Det du sier om spill over 200 kroner er dessverre sant, men som sagt, i løpet av kort tid, forhåpentligvis, blir det andre boller på den fronten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå