HDSoftware Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Heisan Har et vindu som på bakgrunn av parametere skal vise forskjellige user controls. Alle disse user controls skal returnere sine data i en string. Jeg har prøvd å lage en egen MyControl class som arver UserControl og bruke denne som grunnlag, men får ikke dette helt til for når jeg viser designeren så feiler den når kontrollen skal tegnes. Såh - hvordan lage x antall userkontrolls som har en felles funksjon som henter ut verdien og dermed kunen kalle den fra vinduet som oppretter kontrollen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Control har en egenskap som heter Text, så dersom du har mange usercontrols som som bruker Text egenskapen, så burde det funker. Vær obs på at det er problemer med Text egenskapen i forhold til designeren. Husker ikke helt hvordan en fikset det her og nå... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Kan jeg kansje bruke ToString() metoden og override den? Må teste... Endret 4. mai 2009 av HDSoftware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Det kan du også. Eventuelt lage et interface, eller en mellomklasse som alle de andre arver fra. Endret 4. mai 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Jeg prøvde Melomklasse uten hell: public class MinKontrollKlasse : UserControl { public string GetValue() { Return ""; } } Når jeg så endrer headeren i en Kontroll: public partial class MinKontrol : MinKontrollKlasse { public override string GetValue() { return "Returnerer strengen"; } . . . } så feiler designeren med en gang jeg prøver å åpne den. Skjønner ikke helt hvorfor egentlig for dette hadde jo vært en god løsning Endret 4. mai 2009 av HDSoftware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Du kan bare override funksjoner som er definert virtual eller abstract. I motsetning til java, er ingen funksjoner virtual med mindre du setter dem til å være det. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Vet det, men problemer er jo at Control Designer IDE feiler. Jeg gidder jo ikke kode kontrollen for hånd når jeg kan designe den i en god designer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det står vanligvis i feilmeldingen hva som er galt. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Ja, det stemmer. men disse meldingene fikk jeg ikek mye ut av. men samme det. Har fikset det på et annet vis i stedet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå