theDurkan Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hei, tenker på å kjøpe meg en ekstern hardisk nå til bruk med musikkproduksjon. Til nå har jeg jobbet med filer direkte på pcen, og bare dratt med meg det nødvendigste av filer på en minnepenn når jeg flytter meg til ett annet studio. Problemet mitt er det at jeg bruker Reason, og samplesbiblioteket har nå blitt ganske stort. For at jeg skal kunne flytte med meg ett prosjekt i Reason må jeg også ha med lydfilene brukt til dette, og når det stort sett består av 20 forskjellige kicks, claps osv.. lyder fra ett uryddig mappehiarki, blir det fort for mye jobb. Tenkte derfor å kjøpe en ekstern disk på 250gb (som også er størrelsen på musikkdisken på pcen), synkronisere disse hver gang jeg kobler den til slik at jeg kan jobbe med ett prosjekt, lagre det og ta med meg disken ett annet sted. Så jobbe videre med prosjektet, samt ha tilgang til alt annet på disken, også automatisk synkronisere det når jeg plugger den inn igjen hjemme. Så det jeg er ute etter er en mulighet for å ha to disker som synkroniserer opp mot hverandre sømløst og automatisk. Om den i tillegg fks. bare kan synkronisere enkeltmapper opp mot minnepenn hadde også vært genialt edit: Kun dokumenter og slikt som skal synkronsieres, skal ikke fungere som backup til Windows-installasjonen min. XP btw Endret 4. mai 2009 av Mixel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå