Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Når kan man politianmelde folk for angrep på msn?


Pigeon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun var tydelig aggresiv og anklaget meg for å si ting jeg aldri har sagt. Hun sa at hun visste hvem jeg var og at det var lett å finne meg. Dessuten hadde hun mange venner som bor like ved meg som ikke liker meg i det hele tatt og at jeg derfor burde passe på hva jeg sa og holde meningene mine (som jeg ikke har sagt) for meg selv.

Lenke til kommentar

Om du har logg av samtalen gå ned til politistasjonen og si at du vil gjøre en anmeldelse. Så kan du la poltiet se på saken. Saken blir sikkert henlagt og slik, men hun vil da få et brev om at hun har blitt anmeldt for trusler om du gjennomfører det.

 

Vel, det kommer an på hvordan jenta er da. Kanskje det ville gjort henne enda verre. Men uansett kan du blokkere henne.

Lenke til kommentar

Dersom du vil annmelde noen for trusler ol, ligger bevis byrden på din side. Dersom du skulle ha handfaste bevis, logg, fotografier osv. Kan du annmelde dem til politiet, og finner dem bevisende tyngende nok, vil den personen bli bøtelagt, og lignende sanksjoner kan skje. Trusler er ulovlig! Feks fotografier at når beskjeden skal ha havnet på skjermen slik at det er uomtvistelig at det har blitt redigert. Men med dagens fotoredigeringsprogrammer ol, er det svært vanskelig for å få dette til.

Endret av Lillekrek
Lenke til kommentar
Å herregud mann. Nå sliter jeg snart. Har sikkert sendt en del trusler både på msn og mobil, så nå lurer jeg på om jeg blir anmeldt snart.

men til en person som ser det som spøk? får vel da krasse bemerkniger tilbake?

 

 

Joa, men er jo trussler for det strengt tatt. Men har jo fått masse av de tilbake.

Lenke til kommentar
Vil MSN-logger holde..? Er da ikke vanskelig å redigere dem?

Jeg vet ikke om en slik logg er enkryptert eller noe, men bør ikke være vanskelig uansett.

 

EDIT: Anklager ingen for å gjøre dette, men bare vet ikke om logger holder.

Synes det er utrolig om msn-logger kan brukes som bevis. Både fordi dem kan forfalskes lett, og fordi man aldri vet hvem som er i andre enden av nettet

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Logging foretas av den lokale klient, ikke av Microsoft Network. Jeg ser for meg personvernsbalubaen dersom MSN skulle begynne å logge slikt sentralt...

 

MSN-logger vil i nok utgangspunktet tillates som bevis, men jeg kan ikke se for meg at de tillegges noe særlig vekt. Man tillater også telefonavlytting som bevis, til tross for at det er utrolig vanskelig å fastslå hvem som er i den andre enden.

Lenke til kommentar

Her i juss-kategorien gjelder følgende enkle regel: Det finnes ikke dumme spørsmål (så lenge de er alvorlig ment), bare dumme svar. To eksempler på det sistnevnte er slettet. Trådstarter oppfatter dette som et alvorlig problem, og spør ikke om deres synes det er det, men om hva han kan gjøre med det. Latterliggjøring er ikke tillatt.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Her i juss-kategorien gjelder følgende enkle regel: Det finnes ikke dumme spørsmål (så lenge de er alvorlig ment), bare dumme svar. To eksempler på det sistnevnte er slettet. Trådstarter oppfatter dette som et alvorlig problem, og spør ikke om deres synes det er det, men om hva han kan gjøre med det. Latterliggjøring er ikke tillatt.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

 

Ok. Da kommer et alvorlig svar da, i stedet for. Trådstarter kan ikke gjøre noe som helst med dette, da dette er milevidt fra noe som er i nærheten av å kunne regnes som en noe som ligner på en trussel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...