Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil under oppdatering av bios - (slettet bios)

Anbefalte innlegg

Skulle oppdatere bios med Asus update da det ble feil med verifiseringen til slutt. Når jeg prøvde å starte Asus update igjen fikk jeg beskjed om at den ikke kunne finne noen Asus bios, og programmet bare avslutta av seg selv.

Og det var da jeg gjorde det jeg ikke skulle ha gjort, å slå av maskina. Svart skjerm.

Har jo selvfølgelig prøvd å resette bios uten hell.

Ifølge manualen skal hk være utstyrt mad såkalt crashfree bios 3, men har prøvd med cd'en som fulgte med uten noen respons...

Hva kan jeg gjøre? eller er det noe å gjøre bortsett fa å kjøpe nytt hk?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er hele navnet til hovedkortet?

"The ASUS CrashFree BIOS 3 allows users to restore corrupted BIOS data from a USB flash disk containing the BIOS file. See page 4-5 for details."

"The ASUS CrashFree BIOS 3 is an auto recovery tool that allows you to restore the BIOS file when it fails or gets corrupted during the updating process. You can update a corrupted BIOS file using the motherboard support CD, the USB flash disk, or the floppy disk that contains the updated BIOS file."

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Hva er hele navnet til hovedkortet?

"The ASUS CrashFree BIOS 3 allows users to restore corrupted BIOS data from a USB flash disk containing the BIOS file. See page 4-5 for details."

"The ASUS CrashFree BIOS 3 is an auto recovery tool that allows you to restore the BIOS file when it fails or gets corrupted during the updating process. You can update a corrupted BIOS file using the motherboard support CD, the USB flash disk, or the floppy disk that contains the updated BIOS file."

Asus P5B-E Plus

Har prøvd både med cd og usb, men uten hell. Kan ikke høre at cd'en spinner engang, og skjermen svart...

Lenke til kommentar
Er redd alt kan være kjørt når du har skrudd av maskinen... Du kommer ikke inn i BIOS engang regner jeg med?

Nei, som sagt er skjermen helt svart. Vist jeg kjøper et kort fra Asus med samme brikkesett

slipper jeg vel å legge inn os på nytt? Hadde akkurat lagt inn Windows 7, samt alle programmer da dette skjedde. Har liten lyst å begynne forfra igjenn.. :dontgetit:

Endret av eLang
Lenke til kommentar

Se om dette hjelper:

Recovery procedures for AMI BIOS

"1. Download the latest version or your choose version of BIOS file for your computer or motherboard from the manufacturer’s support site.

2. Rename the downloaded file to AMIBOOT.ROM.

3. Copy the file to a floppy disk.

4. Insert the floppy disk to the floppy drive.

5. Turn on the system.

6. The system should automatically access the floppy drive (indicated LED will light up). If no floppy access occurs press and hold Ctrl-Home to force update. Follow any on screen instruction to restore and recover the good BIOS from the floppy disk.

7. When 4 beeps are heard or a reboot prompt you may remove the floppy disk.

8. Restart the computer.

Note: If USB keyboard cannot work, try PS/2 keyboard. Sometimes, take out the CMOS battery to clear the configuration settings or reset the CMOS jumper switch to clear the CMOS may help too. Only the BIOS file is needed. For AMI BIOS recovery, the floppy no need to be bootable, and no flash utility needs to exists too."

Ellers les i manualen om du ikke allerede har gjort det om hvordan du bruker The ASUS CrashFree BIOS 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...