allyse Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Må kunne kjøre dual view/ TV ut (på et GF4 TI-4400) Må klare på en eller annen måte å kjøre Dreamweaver MX Må kunne konvertere mailer fra Outlook Express Må kunne åpne .doc (laget i ms office) Må ha mulighet for news/mail PHP server og editor har vel alle Må kunne bruke en FTP klient med SSH2 Telnet el er også et krav Dette er en "kraftig" standalone maskin. (xp2100 og en del annet stasj) Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Mandrake ? nja. Har brukt linux en del før så jeg tror nok jeg ikke bør ta mandrake da det kanskje er litt for newbie Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Tror du kan velge hva du vil jeg....... Mandrake, SuSE, Slackware, RedHat - spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Mandrake ? nja. Har brukt linux en del før så jeg tror nok jeg ikke bør ta mandrake da det kanskje er litt for newbie Har det noe å si da så lenge distroen gjør nytten sin ?. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Har det noe å si da så lenge distroen gjør nytten sin ?. Ikke i det hele tatt Kanskje jeg prøver alle Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Det eneste jeg er litt bekymret for er Dreamweaveren (foreslår Quanta istedet), men det går muligens med Wine (som finnes for alle distroer). Problemet er jeg har mange templates ol som må kjøres i DW. (vet ikke om de funker i andre programmer) Men wine kan kanskje gjøre susen ja siden DW er ikke et så krevende program. Hva med Photoshop (7) da? Er det mulig å kjøre det fra wine? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Er du kjent med linux så kan jeg anbefale å prøve Gentoo Lenke til kommentar
smetho Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Suse er en helt grei plass å begynne. Bare spør MarcelSB Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Har du kjent med linux så kan jeg anbefale å prøve Gentoo SÅ kjent er jeg ikke. Har satt opp og brukt en linux server et par-tre ganger. (dhcp, ftp ol) så jeg er ikke noen avansert bruker nei Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Suse er en helt grei plass å begynne. Bare spør MarcelSB Er ikke suse den disten du ikke får iso filer til? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Suse er en helt grei plass å begynne. Bare spør MarcelSB Er ikke suse den disten du ikke får iso filer til? Jo, men dersom det er et krav så burde du hatt det med i listen din Kan uansett ta FTP-install om du har ok linje. Det er fortsatt gratis. PS. Grunnen til at de ikke tilbyr iso-filer er at det følger med kommersiell programvare. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Må kunne kjøre dual view/ TV ut (på et GF4 TI-4400) En hvilken som helst distro med X Må klare på en eller annen måte å kjøre Dreamweaver MX En hvilken som helst distro med X og wine, mulig du må bruke Codeweavers CrossOver Office for å få det til å funke... Må kunne konvertere mailer fra Outlook Express Sjekk denne Må kunne åpne .doc (laget i ms office) En hvilken som helst distro med OpenOffice eller Abiword. Du kan også bruke wv* programmene til å se og oversette (til html eller latex) doc dokumenter. Må ha mulighet for news/mail Hvilken som helst distro med X: Kmail for KDE, Evolution for GNOME. Må kunne bruke en FTP klient med SSH2 Hvilken som helst distro, proftpd anbefales. Telnet el er også et krav En hvilken som helst distro. Lykke til med Linux migreringa :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 For å installere SuSE 8.1: sjekk denne.. Har du tålmodighet nok til å vente til 11 mai, så kommer SuSE 8.2, som skal være vesentlig forbedret Skriver guide så fort den kommer MarcelSB Lenke til kommentar
int20h Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Må klare på en eller annen måte å kjøre Dreamweaver MX Ta en kikk på IBM WebSphere. Vet ikke om det er tilfelle, men dette er vel kanskje det nærmeste du kommer DreamWeaver på Linux? Har ikke testet Wine og MX. Prøver også å emigrere til Linux, men det er fortsatt en del verktøy som gjør at jeg også må bruke Windows. Akkurat nå prøver jeg Red Hat 9 og må si at jeg er positivt overrasket - ihvertfall sammenlignet med tidligere distroer. Virker som de har krydra opp koden litt slik at den går raskere enn 8'ern (for guds skyld - takk!). Lenke til kommentar
Klette Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Dreamweaver MX støttes ikke av Wine.... Leste litt på siden deres, ser ut som ingen har klart å kjøre det... ikke engang crossover vil det rossOver Office Supported Applications MacroMedia Dreamweaver MX Known not to Work Known not to Work Medal Application Dreamweaver is a web design tool. Dreamweaver installs fine but unfortuntely it will not start up. Lenke til kommentar
int20h Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Installerte Codeweavers Crossover (30 dagers trial - rundt 50 dollar å kjøpe) og kjørte i gang MS-Office 2000 på Red Hat 9. Det går som en lek. Prøvde også Office XP, men fikk en del feilmeldinger. Internet Explorer 6 kjører greit også, selv om jeg bruker Mozilla og Opera på Linux. Tenkte egentlig å kun bruke Ximian som e-post klient, men fant ut at det kunne være greit å sjekke e-posten i Windows også siden jeg er avhengig av kunne kjøre dual-boot. .pst fila ligger på windows-disken som jeg mounter opp i Linux. IBM WebSphere ser ut til å fungere helt flott (60 dagers trial - koster rundt 50 dollar å kjøpe). Finnes det andre HTML editorer for Linux med skikkelig WYSIWYG editor? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Ang DW MX: http://ntap.lstech.org/pipermail/opensourc...ber/000046.html Lenke til kommentar
int20h Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Ang DW MX:http://ntap.lstech.org/pipermail/opensource/2002-November/000046.html nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå