Gå til innhold

Gigaset SE361 WLAN-ruter - Telio IP telefoni problem

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har NGT internett og en Thomson Speedtouch 516i router.

For noen dager siden skaffet jeg meg en trådløs router av typen Gigaset SE361.

Jeg har også Ip telefoni fra Telio og IP-adapter har jeg koblet til den nye trådløs routeren Gigaset SE361.

Problemet er at jeg kan ringe andre til mobilen og vanlig fast telefoni men hvis jeg ringer til andre som har også IP-telefoni,hører jeg summelyden og at telefonen hans ringer men hører ikke når han svarer.

Også ingen kan ringe meg.

Jeg har prøvd å koble IP-adapter direkte til Thomson Speedtouch router og da fungerer alt som den skulle.Andre kan ringe meg og jeg kan ringe andre som også har IP-telefoni.

Hva må jeg gjøre med den nye trådløs routeren for å løse dette problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er problemet er trolig manglende portforwarding i Gigaset.

Det enkleste er å kutte ut routerfunksjonen i denne og la den fungere som switch og aksesspunkt. Du gjør dette ved å slå av DHCP-funksjonen i Gigaset (LAN) og ved å koble nettverkskabelen fra 516i til en av LANportene på Gigaset.

Hvis du ønsker aksess til Gigasetrouteren i ettertid (endre trådløskryptering f.eks) så må du sette den opp med fast ipadresse som f.eks 10.0.0.2 slik at du kan nå den fra egen PC.

Gjør du ikke dette, så må du resette routeren slik at den får default innstillinger før du får aksess til den igjen.

Lenke til kommentar
Det som er problemet er trolig manglende portforwarding i Gigaset.

Det enkleste er å kutte ut routerfunksjonen i denne og la den fungere som switch og aksesspunkt. Du gjør dette ved å slå av DHCP-funksjonen i Gigaset (LAN) og ved å koble nettverkskabelen fra 516i til en av LANportene på Gigaset.

Jeg gjorde alt i henhold til instruksjonene men problemet er det samme. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...