kompis_25 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 jeg har en stasjonær vista pc som jeg gjerne vil hente filer og skrivere fra og dette vil jeg da klare og finne frem igjen på en bærbar vista pc, men problemet mitt er at jeg vil gjerne klare og dele dette uten og måtte logge inn med brukernavn og passord hver gang jeg f.eks skal skrive ut ett dokument. delingen funker med andre ord helt greit så lenge jeg logger inn vær gang, men jeg synes det er litt stress, særlig når man har andre som bruker pc'en og de vet ikke hvordan man logger inn for og kunne skrive ut. har prøvd og skru av passord-beskyttelsen, da funker det og skrive ut uten logge inn, men da kommer jeg ikke inn på de delte mappene mine lengre. er det noen som vet hvordan jeg kan klare og fikse dette problemet, slik at jeg slipper og logge inn manuelt vær eneste gang. håper på snarlig svar ps. si ifra hvis jeg skrev litt utydelig her, eller hvis jeg må prøve og forklare mer Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ser ut som eg ikkje leste posten din skikkelig igjennom, men du må altså ha fildeling på, samt ha passord eskyttet deling av. Edit : Du kan jo også prøve å ha på deling av fellesmappe, og legge dei filene du vil dele inn i den mappa. Endret 3. mai 2009 av robert166 Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 jeg ville gjerne hatt fildeling på ja, sammen med skrivere, men vil bare få det til og funke, for uansett hvordan mappe det er, så klarer jeg ikke komme inn på den når pc'en ikke har passordbeskyttet deling, da funker som sagt kun skriver-delingen. men det er vell ikke en måte man kunne fått den bærbare pc'en min til og logge seg på den stasjonære sin fildeling automatisk når jeg logget på, for hvis det går at den kan huske brukernavn og passord, for så og logge seg inn automatisk, så hadde jo egentlig problemet mitt vært løst. håper det klarnet litt opp i det jeg hadde blanet sammen i starten Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Det kan godt vere som du seie at den kan logge seg på automatisk, men kordan ein set det på er eit godt spørsmål. Men virker rart at du ikkje kan ha på skriver deling, samtidig som du har av passordbeskyttet deling. Har ikkje nettverksskriver, så har ikkje fått det problemet før, så kan nok ikkje hjelpe deg noko meir. Er sikkert nokon her som veit kordan du fikser det. Prøvd å google det forresten? finner nesten alltid ei løysing der. Endret 7. mai 2009 av robert166 Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 har prøvd og google litt, men fant egentlig nesten bare ting som ikke hadde noe særlig med saken og gjøre, kan hende jeg bare ga opp for tidlig da, men håper bare at det er noen som kan hjelpe meg her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå