-Logos- Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei, har lett mye på nettet, men jeg finner ikke helt det jeg er ute etter. Jeg trenger en komponent/krets som kan måle om vannstanden i ett vertikalt gjennomsiktig rør(3 cm i diameter) er for lavt, jeg har sett for meg 2 måter dette kan gjøres på, enten med en flytende kule inne i røret som bryter en lysstråle, eller en komponent som merker strømgjennomgang i vann. Det jeg finner mest av på nettet er flotørbrytere med mekaniske armer, grunnet montering vil dette bli vanskelig, og jeg ser derfor etter noe alternativt. Har noen sett eller vet om noe lignende? -Marius Lenke til kommentar
autmek Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Har aldri laget dette, men husker å ha sett teining på dette før: Transistoren (NPN)forsterker signalet og sender den videre ut til for eksempel en mikrokontroller, eller du kan kankje bytte ut 5 volten med en annen spenning som passer bedre og som driver noe direkte? Verdiene på motstandene i kretsen er eg ikke helt sikker på, kankje 10 Kohm. Proben er bare 2 elektriske ledere som ligger nær hverandre. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Her er en del sensorer: http://www.instrutek.no/products.asp?underCatid=117 Dyre nok da. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg vil første begynne å si at det ikke er nødvendig å gjøre det fancy om du kan gjøre det enkelt. Har du muligheten til å kjøre med digitalt signal så for all del utført jobben med en kapasativ giver. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ved riktig plassering/avblending av lyskilde og photodiode kan du utnytte vannets kraftigere brytning av lys. space Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå