twarr Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei! Jeg har bestilt noe ting i USA, og det kom på 203 kr.. Er ikke tollgrensen på 200 kr? Må jeg betale toll for de 3 kronene eller alle 203 kr? På forhånd takk for svar.... Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Du må betale moms for alle 203 kronene. Det er forsåvidt overkommelig, men du må også betale 149 kroner i fortollingsgebyr til Posten. Alternativt kan du ta med kvittering på greiene til nærmeste tollkontor og fortolle selv. Tollvesenet tar ingen gebyrer utover momsen, men Posten vil fortsatt ta et rent grådighetsgebyr på 68 kroner (sånn ca, husker ikke eksakt beløp) og du blir også nødt til å hente pakken på nærmeste regionalpostkontor. Ja, Posten tar faktisk 68 spenn for å IKKE yte noen som helst tjeneste! Husk at hvis de 203 kronene inkluderer frakt, og den rene kjøpesummen allikevel ikke kommer over 200 kroner skal du ikke betale toll/moms. Merk dog at sjangsen er stor for at Posten vil "glemme" denne detaljen og prøve å snyte deg allikevel. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Selve varene koster 203 kr... Jeg skal ringe å avbestille det i morgen jeg. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hva var det du hadde bestilt? Dessuten kan du vel få firmaet til å sende det som en "gave"? Blir vel ingen gebyrer da? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 De kunne ikke skrive gift på, på grunn av at de ikke ville ha problem med noen regler og sånnt... Delene jeg bestilte var noen deler og vaskemidler til flipperspill... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå