Gå til innhold

Hvordan boote opp pc fra tastatur

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett usb tastatur fra logitech G15, som jeg ikke får til å starte opp maskinen med.

Jeg har stilt alt i bios som skulle tilsi at det skal fungere, men om det bare fungerer på disse "gamle" PS/2 tastaturene?

Kabinettet mitt er plassert slik at det er forsåvidt mye mas å krype under der for å slå på pc`en :whistle:

Hvis det finnes noen eksterne enheter eller ett annet tastatur som kan gjøre det upraktiske mere praktisk?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å starte/slå på/boote datamskinen fra ett tastatur.

Man går i BIOS og velger hvordan man vil starte datamaskinen, med musa eller med tastaturet.

Der kan man velge å starte maskinen ved å bruke hotkeys, feks. Ctrl+F1.

Men får det ikke til å fungere med ett usb tastatur.

Må vel bruke ett slikt PS/2 tastatur :ohmy:

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd med ps2 tastatur.. Skal se om får lånt ett.

Uansett dette hovedkortet mitt MSI 975 platinum er over tre år gammelt, i data verdenen altså gammelt :!:

Har vurdert å bytte til noe annet(nyere), kansje jeg lykkes bedre med instillinger i bios blant annet og det fungerer..

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei! Ja det har en sånn power function meny i bios, har enabled for usb mus og tastatur også enabled for å bruke hotkeys istedet for "vanlig" power buttom...

Men har fått svar fra HK produsent idag: "sorry there is no way to boot up with usb keyboard".

Best regards,MSI Technical Support Team .

Rart når meny funksjonene tilsir noe annet, og jeg har flashet bios til den siste versjonen.

Men gidd ikke lenger med den "gamle sjarken", HK`et støtter ikke Quad prosessorer eller noen av di nye spreke Cpu`ene uansett.

Men litt utenom..har tenkt en stund nå på sette opp en ny spillmaskin, trenger nytt HK, Cpu, Ram og kabinett...

og kansje en sånn der Raptor disk og nytt OS(Windows7?) Har jo grei strømforsyning Mist 650w, Gainward HD 4870, Nec MultiSync LCD20WGX2 pro og tastatur/mus som må kunne brukes en stund til.

Har sett litt på dette Antec Performance One P182 kabinettet, er det noe du kan anbefale før det blir sandblåst og hora opp?, hehe :D

Helt utrulig lekkert det der kabinettet ditt da :cry:

Kunne tenkt meg ett kabinett som er stillegående i forhold til pris da og som får plass til to Gainward Radeon HD 4870 1GB GDDR5.

HK, Cpu og ram har jeg ikke bestemt meg for enda..

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Problemet er her at BIOS må tilrettelegges på USB siden.

Dessverre er det nå i senere tid mer vanlig at PS/2 fases ut, personlig bruker jeg fortsatt PS/2 og eldre tastaturer og vil nok fortsette med det en stund til, men har testet med USB også.

Eldre HK mangler implenteringen for at USB tastatur kan emuleres som PS/2, du vil neppe ha fått noe med ny BIOS heller siden det tar tid å implentere skikkelig og for eldre HK er det ikke "Kostnadseffektivt" om vi kan si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...