Gå til innhold

Antall obligatoriske kjøretimer?

Kajac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På den svære dieselbilen jeg hadde på kjøreskolen var det så og si bare til å slippe clutchen i bakkestart, så gikk den fremover :p

haha xD

Når jeg hadde holde på å ta lappen så var det vel bare bakkestart kjørelæreren min terpa litt på. Det med lukeparkering mener jeg at jeg fikk fortalt ikke var noe de såg seg spesielt tid å øve på. Nå er det flere år siden jeg tok lappen så ting kan selvfølgelig ha forandret seg.

Da jeg tok oppkjøring så fikk jeg bare fortalt at jeg skulle kjøre inn på en parkeringsplass og finne den første og enkleste plassen å parkere. Var ikke snakk om lukeparkering da, bare rygge inn og thats it.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Da har jeg hatt min første kjøretime hos Førerkortsentralen, og kjørelæreren var overveldet over mine prestasjoner. Jeg trenger sansynligvis ikke mer enn et par flere timer for å finjustere meg. Han anbefalte allerede å bestille teoriprøvetime for å kunne bestille oppkjøring fortest mulig :D

Lenke til kommentar

På kjøreskolen min måtte vi gå gjennom et skjema med masse punkter, ble endel ekstra kjøring da, med ting jeg kunne fra før. 10 000,- er bullshit, langkjøring+glattkjøring er 10 000 kroner, blir MINST 15 000 og tviler det blir så lite engang.

Lenke til kommentar

Jeg er allerede halvferdig med disse punktene. Og det etter en dobbel veiledningstime.

Jeg tror ikke at jeg kommer på under 10 000 kr, men sansynligvis under antall penger jeg hadde tenkt å bruke i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Akk startet å ta lappen... Tok EGENTLIG vanlig kjøretime i går, MEN jeg kjørte helt perfekt sa læreren at han kalte det en veiledningstime (da har jeg vel en igjen), så har jeg glatt+langkjøring om 2 uker, og så er det vel bykjøring og oppkjøring så er jeg ferdig?

Har allerede lappen på scooter, så kan trafikkregler osv. så sikkert derfor jeg kjørte så bra + at jeg har kjørt en del.

Mye kommer alt til å koste da? Jeg har allerede traffikalt grunnkurs.

Lenke til kommentar

Mye kommer alt til å koste da? Jeg har allerede traffikalt grunnkurs.

Da jeg tok lappen i fjor, var langkjøring* del 1 og 2 ca 8000,- til sammen, og glattkjøring ca 3000,-

Hvis du ikke allerede har mørkekjøring, må du regne 1500,- i tillegg tror jeg. I tillegg kommer oppkjøringen, som ble på ca 3000 for meg i fjor ("leie" sensor, skolebilen og oppvarmingstime les: kjøre til trafikkstasjonen..)

Inklusive kjøretimene mine havnet lappen på 21 000 for meg så vidt jeg vet. :)

Endret av suphadupha
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...