Gå til innhold

Gamer pc, 8 - 9k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å tenke på en ny gamer pc, og lurer derfor om noen av dere kan se på det jeg har funnet fram :)

Kabinett

Antec Nine Hundred sort miditower

CPU

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz

Skjermkort

XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

PSU

Chieftec Super Series PSU 650W Modulær

HDD

Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2

RAM

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

DVD

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

Jeg mangler HK, men vet ikke hvilket jeg skal velge.

Så hvis noen har kunnet valgt ut et bra DDR3 HK til meg, så hadde det vært veldig greit :new_woot:

Men synes dere resten av oppsettet mitt ser bra ut?

Eventulet noe som bør skiftes ut?

Noen "flaskehalser"?

Endret av Skjervee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451982 Denne er Raske en cpu du valgte.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434394 HK

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446317 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386137 Skjermkortet er god del bedre en nvida sitt.

Men denne setup får raskere PC for spill. Og du kan kjøpe skjermkort til senere sette dem i Crossfire.

And gir mest for penge for tiden.

Lenke til kommentar
Men synes dere resten av oppsettet mitt ser bra ut?

Eventulet noe som bør skiftes ut?

Noen "flaskehalser"?

Oppsettet ser greit ut, men disken er en relativt stor flaskehals.

Du vil ikke merke det noe særlig etter du har lastet mappet i spill, men generell bruk i windows, åpning av programmer, og maploading vil du kunne tjene mye på å ha en SSD (60GB Ultradrive?) som systemdisk. De koster ca 2000kr, og du trenger ikke nødvendigvis kjøpe det samtidig med maskinen. Det går fint å ta det på neste måndeslønning ;)

Hvis det KUN er ytelsen i gaming du bryr deg om, og maploading ikke er vesentlig, så kan du fint hoppe over SSD (for nå).

Lenke til kommentar

Har du noen erfaringer med dette HK'et?

Vil gjerne ha noe som jeg vet kommer til å funke bra

Erfaringer på dette? nytt skjermkort, men er det verdt å oppgradere til dette?

Kommer det til å gi noen forskjell for tiden?

@ GullLars

Tror jeg kommer til å kjøpe en SSD om en liten stund, men kommer til å vente med det å se hvordan det går :)

Som du sa, kansje med neste månedslønn :thumbup:

Endret av Skjervee
Lenke til kommentar

Ettersom tråden er gjenåpnet spør jeg igjen om mine tidligere spørsmål.

Asus M4A78T-E, Socket-AM3

Er den noen med erfaringer med dette HK'et?

Vil gjerne ha noe som jeg vet kommer til å funke bra

Asus Radeon HD 4890 1GB GDDR5

Erfaringer på dette? Er det verdt å oppgradere til dette?

Kommer det til å gi noen forskjell for tiden?

(Linker til komponentene jeg snakker om er i en tidligere post)

Lenke til kommentar

4890 er ca 10-15% raskere enn gtx 260 og 4770.

Oppsettet ser greit ut, største fordelen med 4890 (fra 850 mhz ->ca 950 mhz) og phii 955 (fra 3,2 gz - >ca 3,8 ghz) er at de klokkes lett. Det samme gjør phii 955, og siden du også velger 790 chipset, ja da har du meget enkel klokking med Amd overdrive for alle komponenter. Dette er omtrent så high end som du kan gå på cpu siden med AMD. Dog må jeg faktisk si at du kan spare ca kr 1000,- ved å gå for phii 720 (klokker også til ca 3,8). I games er det meget liten forskjell på disse. Begge skulle drive opp til 2 x 4890 meget bra.

Men legger du opp til entusiast AMD og så er ikke 955 et dårlig valt, men dersom du skal ha maks ved CF så er nok 790FX chipsettet 2-5 % bedre, 790FX ligger ca 200-300 dyrere enn 790gx chipsettet.

Og så dersom du skal ha mest ut av riggen din ved bruk av AMD, så har siste versjon også endel minnebrikker som AOD finner beste timings på, noe som gir enda litt bedre ytelse.

Her har du litt omfattende info om AOD

Men siden de 2 youtube videoen har AOD, blitt enda bedre. Men blant anne bedre profiler, slik at har du f.eks et spill som kan benytte 2 kjerner, klokker du 2 kjerner opp, 2 kjerner ned, lar disse ta seg av bakgrunnsprosseres osv.

@gullars

Det er vel ikke bare med maploading du har nytte av SSD. SSD gjør jo underverker mot framedrops (minimum Framerate)

post-68520-1241798771_thumb.png

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Men for tiden er AMD PHII940 et røverkjøp, dette er en DDR2 og AM2+ Cpu. Klokker like bra og yter på samme frekvens 2-3 % dårligere enn phii 955 med DDR3, kombinere vi dette med 790 FX chipset og en 60 gb ocz ssd disk er vi fortsatt innenfor prisramma di, såvidt.

Forsalg til Gameroppsett med SSD og 790FX chipsett.

Men jeg har bare lest tester av SSD, om det er en god SSD, håper jeg Gullars kan svare pHer er en test av den SSD disken til 1895

Ment Intel x25 er kongen på haugen når det gjelder SSD, dog må vi over 3000 for den.

Men jeg er faktisk usikker på om den SSDdiskener et godt valgt. Tror nok jeg ville spart opp til jeg hadde til en av de skikkelig raske diskene.

Personlig gjerne ha funnet en review av denne mushking disken. Men det har jeg ikke. :(. Mye fordi den også har USB port (iflg. Tomshardware) og kan brukes som ekstern SSD disk også, men jeg finner rett og slett for lite info om disken.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Tror jeg kommer til å vente, og spare opp til jeg har nok til en ordentlig SSD disk.

Takk for hjelpen :thumbup:

jeg ville valgt intel core i7 til spill, i og med at det er ikke mange spill som utnytter seg av quad prossesorer, dessuten har i7 likedan pris + at du vil ha enormt mye å gå på viss du vil klokke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...