Eivind87 Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg starter en liten undersøkelse og prøver å kartlegge hva folk liker best, og helst vil drikke når de bestiller drinker ute på byen. Vi ser etter hva folk liker av miksede drinker, som cocktails, longrinks etc. (Ikke øl / vin og rusbrus). Post din favorittdrink med navn og (om mulig) oppskriften under. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 1. GT Det er jo gin og tonic da, servert med en båt lime, presset over og dratt langs kanten. 2. caipirhina: lime kuttet i 4 like deler, tilsett brunt sukker og mos det sammen til allt sukkeret er oppløst, så skal man tilsette rom (egentlig sukker rom, men vanlig funker) og til slutt litt is. 3. Sure sivert bare en oppskrift jeg fant på nettet, foretrekker selv litt mer sourmix: 2 cl vodka 2 cl Pisang Ambon 2 cl Sour Mix 1 cl kremfløte shakes sammen og helles over i et glass med is, toppes med Sprite. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Screwdriver 6 cl vodka i longdrinkglass med is og fylles opp med appelsinjuice. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Drikker vanligvis øl eller whisky, men slår meg av og til løs med en White Russian, Gin & Tonic eller en mojito. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg ber ofte bartenderen om å "lage noe godt". Både for å prøve nye ting og å teste bartenderen. Hvis h*n bare ser dum ut, drar jeg nok ikke tilbake.. Det skal sies at jeg ikke gjør det hvis det er lang kø. Da bestiller jeg stort sett GT eller noe annet som går fort å lage. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Whisky GT Dry Martini Whisky er en vinner. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 drikker stort sett øl på byen av drinker blir det mojito Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Jack og cola er favoritten, ellers så er Long Island Ice tea også godt. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Sure Sivert er veldig god som en har nevnt tidligere. Pleier egentlig å ta øl, men om jeg bestiller drinker blir det Sure Sivert, Mohito eller Vodka & Lime. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Selv pleier det å gå i Captain Morgan (Spiced) og Cola. Hvordan smaker Sure Sivert? Den må nok uansett prøves. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) hmm, vanskelig å velge en... må vel bli sex on the beach som favoritt. evt taking care of buisness/strawberry decory/Pink Drink(tror den heter det) oppskrift har jeg desverre ikke, men google har de sikkert. Endret 6. mai 2009 av aklla Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 bruker å bestille irish coffee. captain morgan og cola, evt pina colada hvis baren ikke er inkompetent (noe den er her) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 P2 , PTR, , og lennart som jeg faktisk prøvde i helga som var sykt god.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 - Øl - Whiskey, gjerne Jim Beam, Famous Grouse eller Upper Ten. Gikk mye i Jack Daniel's før, men er litt lei av den. - Mojito (gjerne laget på samme måte som Roar Hildonen på To rom og kjøkken i Trondheim) - Batteryvodka (på dette stadiet er jeg så sveiseblind at vi gjerne kan gå over til neste punkt på lista som er) - Omtrent hva som helst som blir servert. I den rekkefølgen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 2 cl Vodka 2 cl Pisang ambon 3 cl Sour mix (To sistnevnte kan gjerne erstattes med Sourz apple, mye bedre synes jeg) Dette shakes i is, og siles i et glass. Fylles til slutt opp med sprite. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg er glad i søte drinker og kan observeres når jeg drikker Red Hope. 2 1/2 cl Gin (Beefeater) 1 cl Creme de Banane (Bols) 1/2 cl Apricot liqueur (Marie Brizard Apry) 10 cl sweetened Lemon juice 1 dash Strawberry syrup (Monin) I tillegg skal det være sukker på kanten av glasset. Ellers har jeg drukket en drink ved navn Spanish Strawberry som er veldig digg. minner mye om Strawberry daiquiri, men har mye mer smak. Har dessverre bare sett denne på en bari Tromsø og vet ikke oppskriften. Kanskje noen andre vet den? Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Hmm. Mye som er godt, men tror det må være ice bear som er favoritten Veldig enkel å blande hjemme også Oppskrift: 2-3 isbiter 4 cl Vodka 2 cl bols blue fyll opp med sprite Eller så er jo strawberry daiquiri knall god og da Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Strawberry Daiquiri er min ultimate favoritt. Skal jeg ha en drink, er det den det går i, eventuelt en Vodka Battery. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 skjønner ikke at folk kan drive å drikke på det greiene , for det første blir enn aldri ferdige men den slushen og for det andre så er det lite alkohol i forhold til mengde drikke.. lager det av og til hjemme om sommeren men litt annen alk. % enn det enn får på by'n P2 er den beste drinken ever Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Captain Jack Morgan JD og cola. YEAH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå