getback Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Heisann folkens:) Her er da mitt første innlegg og med den vil jeg ha råd fra dere:) Er nå 21 år gammel og studerer 1.året som bioingeniør..strøk i kjemien og vuderer å avslutte studiet og håppe over til noe annet eller bli igjen og prøve så godt jeg kan og ta opp det faget .... Sitter og tenker viss jeg hopper av hva skal jeg studerer forno? Ihvertfall ikke noe med matte el kjemi. Er meget deppa og tenker for helsikke nå har jeg blitt så gammel og enda vet jeg ikke hva jeg vil videre med livet mitt..... Tenkte litt på journalist utdanning som er 2årig på noen privat skoler...er det noen annbefalinger her??? ellers har jeg tenkt sosionom ...Gud vet ikke hva ellers.. Tips folkens????? Takker for svar Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Innlegget ditt inneholder mye frustrasjon, men ikke så veldig mye fakta. Det eneste vi får vite er: *Du er 21 år *Du studerer for å bli bioingeniør *Du strøk på eksamen i kjemi, og vurderer av den grunn å finne noe annet å studere *Du ønsker kanskje å studere journalistikk *Du ønsker kanskje å bli sosionom Skal en ha muligheten til å hjelpe deg litt på veien, trenger en nok litt mer å bygge sine råd på Du vurderer å hoppe av ingeniørstudiet, derfor kan du kanskje stille deg spørsmålene: *Hva er årsaken til at jeg valgte dette studiet i utgangspunktet? *Synes jeg det er morsomt å studere det jeg studerer nå? *Er kjemi det eneste faget jeg sliter med, eller sliter jeg i de fleste andre fagene også? *Er det noe jeg kunne gjort annerledes/bedre, slik at jeg ikke ville gjort det så dårlig i kjemi? *Hva er konsekvensene av at jeg støk i kjemi? Skal en rådgive deg i valget av ny utdannelse, må en tenke på: *Hva er dine interesser? *Hva er du god på? *Er lengde på utdannelse, og lønn i etterkant viktige faktorer for deg? *Har du noen konkrete ønsker du ønsker å studere? --> Her svarte du journalist og sosionom. Hvorfor akkurat disse yrkene? Det er heller ikke sikkert at disse spørsmålene er tilstrekkelig for at du skal finne ut hva du vil/skal bli (duh). Kanskje trenger du nye erfaringer før dette er mulig, som å reise, møte nye mennesker, finne nye interesser ect en tid, før du finner svaret ditt. Håper dette hjalp litt, og at du tilslutt ender på det "rette" valget Edit: Tror forresten du burde endre emne-tittelen, den beskriver ikke så veldig mye annet enn din frustrasjon. Endret 3. mai 2009 av macros. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå