ACC65 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg kjøpte en motorsykkel av en kompis. Men den mangler nøkkel, for den har politiet kondemnert. Ny tenningslås koster 1500-2000kr. Nøklene ble konfiskert i rassia, sammen med andre bilnøkler som bevis i biltyveri. Sykkelen var lovlig kjøpt og hadde ikke noe med de biltyveriene å gjøre. Det er ganske lenge siden de tok nøklene, 2 år ca, men jeg som har kjøpt sykkelen nå nylig lurer på om jeg kan kreve tilbake. Grunnen til at han jeg kjøpte den av ikke har krevd tilbake nøklene tidligere, er vel fordi det er lite tak i han. Er jeg forseint ute? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Bare glem det, alt for sent ute. Det er en sak mellom deg og selger. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Det skal ellers en del til for at det offentlige skal havne i ansvar, så her begynner du nok på bar bakke. Endret 3. mai 2009 av krikkert Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Uansett så er det selgar som må få tilbake nøkklane frå politiet og deretter gi dei til deg som kjøpar. Sjølv med kjøpskontrakt så trur eg nok det er vanskelig å gå til politiet for å få utlevert bevis som dei har tatt frå ein anna person. Kvifor har du kjøpt ein motorsykkel utan tenningsnøkkel i utganspunktet? Dette må vel absolutt kunne reknast som ein mangel ved kjøpet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Og ikke minst burde det trigge en mistanke om helleri. Som også er straffbart for kjøper om vedkommende burde forstått det. Lenke til kommentar
clink Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hvorfor ikke bare ringe lensmannskontoret og høre mulighetene? Og til den som lurer på hvorfor noen kjøper en motorsykkel uten nøkkel: Hvis sykkelen er billig/bra og beviselig lovlig kjøpt så kan det jo være et godt kjøp selv med innkalkulert utgift til ny lås. At kjøper begynner å fundere på om det kan være mulig å fremskaffe eller erstatte denne synes jeg ikke er så rart. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Og til den som lurer på hvorfor noen kjøper en motorsykkel uten nøkkel: Hvis sykkelen er billig/bra og beviselig lovlig kjøpt så kan det jo være et godt kjøp selv med innkalkulert utgift til ny lås. At kjøper begynner å fundere på om det kan være mulig å fremskaffe eller erstatte denne synes jeg ikke er så rart. Du sier jo implisitt selv hvorfor det er 'rart' å undersøke om nøkkelen kan fremskaffes/erstattes. Kjøpsprisen på sykkelen bør jo reflektere nettopp det at det ikke finnes nøkkel til den, så er den billig så er det jo pga nøkkelen mangler. Lenke til kommentar
clink Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Og til den som lurer på hvorfor noen kjøper en motorsykkel uten nøkkel: Hvis sykkelen er billig/bra og beviselig lovlig kjøpt så kan det jo være et godt kjøp selv med innkalkulert utgift til ny lås. At kjøper begynner å fundere på om det kan være mulig å fremskaffe eller erstatte denne synes jeg ikke er så rart. Du sier jo implisitt selv hvorfor det er 'rart' å undersøke om nøkkelen kan fremskaffes/erstattes. Kjøpsprisen på sykkelen bør jo reflektere nettopp det at det ikke finnes nøkkel til den, så er den billig så er det jo pga nøkkelen mangler. Tror du leste feil. Jeg sa nettopp at jeg ikke synes det er rart. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tror du leste feil.Jeg sa nettopp at jeg ikke synes det er rart. Om du mente at det ikke var rart om prisen var lav så leste jeg feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå