chris-p Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hei Skal oppgradere pcen med nytt hk, ram og cpu, men vet ikke om jeg skal kjøpe Intel Core 2 Duo E8400 eller Intel Core 2 Quad Q9650... Skal bruke pcen til det meste egentlig, altså ikke bare spilling, men den skal også kjøre spill veldig bra. Hva er egentlig hoved forskjellen mellom 2 og 4 kjærner? Ser også at det er en del pris forskjell så er det verdt det? Hvis det er merkbar forskjell på ytelsen på quad'en så må det nok bli en billigere en enn q9650. Takker for svar. - Chris Endret 3. mai 2009 av chris-p Lenke til kommentar
reger Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 HeiSkal oppgradere pcen med nytt hk, ram og cpu, men vet ikke om jeg skal kjøpe Intel Core 2 Duo E8400 eller Intel Core 2 Quad Q9650... Skal bruke pcen til det meste egentlig, altså ikke bare spilling, men den skal også kjøre spill veldig bra. Hva er egentlig hoved forskjellen mellom 2 og 4 kjærner? Ser også at det er en del pris forskjell så er det verdt det? Hvis det er merkbar forskjell på ytelsen på quad'en så må det nok bli en billigere en enn q9650. Takker for svar. - Chris på de 2 prosessorene der er det omtrent 0 forskjell i spill, men evt i det meste annet som benytter mer enn 2 kjernener multi tasking osv så er det veldig kjekt med de 2 siste kjernene. kjører min egen e8400 på 4,5GHz og den eier i alt av spill men trekker ned litt ved dekoding av filmer osv. så fremtids retter så ville jeg tatt en 4 kjerner, men det er spørs på bruket du kommer til å bruke den til. Du kan no overklokke den til 3,6Ghz veldig enkelt å da er det ingen ting som stopper den omtrent reger Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 jeg ville nok helt klart valgt quad. har den 9650 selv. man klarer seg fint med dual core, men jeg synes det er bortkastet å kjøpe ny dual core cpu i dag. når man først kjøper så går man for quad. er noen spill som støtter det og det vil bare bli flere og flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå