bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har en gammel maskin, den består av en AMD K6 300MHz prosessor, 256mb sd-ram (PC100) og et radeon7000 64MB. Den brukes som MP3 spiller i kjellerstua mi Eneste problem er at den sliter litt, og det skal den jo ikke gjøre, 300MHz skal da være nok til og spille mp3`er. Den bruker nå en quantum 2.5 GB (med os på, og ellers stappfull av mp3'er) og en ???? 3.5 GB (tror det er seagate), som også er stappfull av mp3'er. Jeg vil altså kjøpe en Western Digital 80GB 7200rpm 8mb cache. Vil dette fungere tror dere? (Hovedkortet er så gammelt at den bruke alle pins). Vil ikke kjøpe uten og vite om det fungerer. På forhånd takk :smile: Mvh Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Eneste problem er at den sliter litt, og det skal den jo ikke gjøre, 300MHz skal da være nok til og spille mp3`er. 300 MHz, ja, men ikke 300 K6 MHz. Det er to litt forskjellige ting. K6 har mer søplete ytelse enn en gjennomsnittlig kalkulator. Jeg tviler forresten på at du får en 80 GB HDD på et SÅ gammelt HK, men kan du ikke prøve med en annen tilsvarende harddisk? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Skal den ikke klare og spille mp3'er engang? Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Alle hd produsenter tilbyr software som lurer begrensningen i BIOS'en. Dersom hovedkortet ikke støtter 80GB, laster du bare ned software fra produsenten av harddisken og installerer den. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Skal den ikke klare og spille mp3'er engang? Den duger garantert til å spille mp3. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Du kan jo kjøpe et raid kort eller noe lignende til å kjøre 80 giggen på. Jeg kjørte en Western Digital på en AST 166MHz pc med et slikt kort og det funka fint! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 eneste du trenger for å spille mp3 er en pentium prosessor uansett slag :smile: pentium 75 har jeg spilt på, 320kbps og alt i winamp Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 at den lissom ikke skal klare å spille MP3'er er bare tull en P1 100mhz klarer å spille MP3'er ffs... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Du kan jo kjøpe et raid kort eller noe lignende til å kjøre 80 giggen på.Jeg kjørte en Western Digital på en AST 166MHz pc med et slikt kort og det funka fint! et ata100 kort ja Lenke til kommentar
lasse Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Det går helt fint . Ta en titt her : http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp og her : http://support.wdc.com/faqs/general/8-4.asp og last ned denne : http://support.wdc.com/download/dlg/dlgins...nstall_10_0.exe Så skulle du komme i mål. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Eneste problem er at den sliter litt, og det skal den jo ikke gjøre, 300MHz skal da være nok til og spille mp3`er. 300 MHz, ja, men ikke 300 K6 MHz. Det er to litt forskjellige ting. K6 har mer søplete ytelse enn en gjennomsnittlig kalkulator. Jeg tviler forresten på at du får en 80 GB HDD på et SÅ gammelt HK, men kan du ikke prøve med en annen tilsvarende harddisk? Selvfølgelig går det glimrende an å kjøre MP3 på denne maskinen! Hva tror du det sitter inne i f.eks. MuVo, ZEN, iAudio osv.? 1,8 GHz Xeon?! Tror du hadde blitt forbauset hvis du visste hva en K6 300MHz kan gjøre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå