Vico Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei. Eg har ein stasjoner pc, med eit ati radeon 9600 kort og ubuntu 9.04. Det fungerer strålende, for utan tv-ut funksjonen. Når eg har koblet til kabelen til tven, så kjem det opp bilde når den starter opp, men ikkje når eg kjem inn i ubuntu. Har forsøkt å bruke skjerm konfigurasjonen til å fikse dette, men det hjelper ikkje. Eg har heller ikkje klart å funne noko driver hos ati som kan installeres og fikse problemet. Er det nokon som har tips om kva som kan fikse dette? Lenke til kommentar
jossy Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Har sjøl ubuntu men desverre ingen aent tips enn at ubuntuforums er ein plass med langt mer aktivitet enn her Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 hei har selv nettopp installert ubuntu 9.04 men er desverre ikke så dreven enda men jeg fikk til tvut etter en del prøving og feiling. jeg har selv et ATI Radeon 2400 Pro kort og etter å ha gått inn i "System/Administrasjon/hardware drivers" og aktivert ATI/AMD propriatary FGLFRX graphics driver" funket tv-out etter restart. Ulempen hos meg er at jeg får max 1024*768 i skjermoppløsning på både tv og pc skjerm - men dette kan være pga gammel pc / gammelt grafikkkort. Ikke alle skjermkort er kompitable med Ubutnu 9.04 - Etter en del googling har jeg fått inntrykk av at ATI kort er mindre kompitable enn NVIDIA ..Men Om dette er korekt vet jeg ikke. Jeg testet først et Radeon Sapphire X800XL kort men dette ikke gjenkjennt i "hardware drivers" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå