DataFjotten Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei. Jeg skal formatere en HP G3000 notebook laptop. Problemet er at når jeg skal installere Windows XP, så får jeg opp en beskjed om at systemet ikke finner noen harddisk. Har hørt at problemet kan la seg løse ved å integrere harddiskdriverene på XP cd'en ved hjelp av nLite, men har ingen erfaring med dette. En mulighet er vel også å starte opp fra minnepenn og legge driverene inn på den. Men er det noen som kan hjelpe meg å få gjort dette riktig? Hadde vært meget takknemlig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det enkleste er å slå av AHCI hvis mulig. Gå inn i BIOS og finn innstillinger for SATA diskkontroller. Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Det enkleste er å slå av AHCI hvis mulig. Gå inn i BIOS og finn innstillinger for SATA diskkontroller. AHCI er slått av og harddiskene ble funnet. Problemet er nå at den ikke laster inn alle filene fra windows cd'en og installasjonen blir avbrutt på 51%. Cd'en fungerer utmerkt på den stasjonære pc'en. Noen som vet hva problemet er denne gangen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå