Skrue Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har akkurat gjort en liten oppgradering, og montert ovenevnte hovedkort. Nvidiadrivere er selvsagt installert, men likefullt har jeg problemer med å finne SoundStorm-menyen, hvor lydbildet kan justeres (equalizer etc). Lyden er riktignok tilstede i høyttalerne, men har altså ingen mulighet til å regulere annet enn volumet. I mappen Drivers/Chipset/AudioUtl på driver-CD´n ligger det et ikon merket SndStorm. Klikker jeg på det, får jeg feilmeldinga "Failed to initialize the NVIDIA audio driver! Please install and try again". Jeg har selvsagt re-installert driverne flere ganger, men ingenting hjelper. Hva pokker er galt / gjør jeg galt? Kjører XP Pro, engelsk versjon. Setter pris på et kvikt svar! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Merkelig. Er det da bare jeg som har dette problemet? Og for sikkerhets skyld; Jeg har gått igjennom alle FAQS på ABIT-siten. Og for den saks skyld en rekke andre sider også. "Alone in the dark"! Lenke til kommentar
candymann Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Heiisan Skrue.... Du finner/har ikke ikonet til soundstorm i control panel?? Hos meg er den der! NF7-s Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hadde et lignende problem med Audigy driverene i begynnelsen.. Husker jeg tok systemgjenoppretning og lasta ned andre drivere.. så funka det greit tror jeg.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har du installert siste nForce2 driver fra nVidia (2.03)? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Takker for alle svar folkens! Har lastet ned og installert 2.03-drivere, men finner fortsatt ikke Soundstorm ikonet i hverken Control Panel eller andre steder. Og får akkurat samme meldinga når jeg klikker på ikonet i mappa jeg tidligere henviste til. Kan det være en feil på kortet? Håper virkelig ikke det, ettersom det er en smule modifisert allerede. Har montert en større kjøler på Northbridge, og slengt på en liten kjøler på Southbridge også. Sistnevnte blir nok ikke så enkel å fjerne, i forb.m. eventuell reklamasjon! Er satt fast med lynlim, og det er ikke alltid så lett å løsne slikt igjen Lenke til kommentar
candymann Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg tror at ditt abit nf7-m rev.?? ikke har soundstorm! Lydkortet er integrert i south bridgen MCP2-T som "bare" finnes på NF7-S modellen men ditt hovedkort har southbridgen MCP2. Se her: http://www.ocshoot.no/abit_nf7_v12.htm lengst ned på siden-> oppsummering-> positivt-> "punkt 5" Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Abit NF7-S har Soundstorm og Serial ATA. Abit NF7-M har det ikke. Jeg vet ikke hvilken versjon du har Skrue, siden du bare skrev NF7 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Nå gråter jeg blod!! Har nemlig M-utgaven, så da stemmer nok det dere sier, candymann og Spaz! Så meg nok ikke godt nok for når jeg kjøpte kortet. Pokkern, pokkern og pokkern igjen! Resten av denne dagen er dermed ødelagt. Men ok, dere løste i hver fall opp i flokene mine. Takk! Får vel dytte på plass et Audigy2 etterhvert da. Sukk! Arme lommebok. Men det finnes jo noe positivt her i alle fall; Kortet er jo greit å overklokke! Prøvde som snarest hva jeg fikk klemt ut av min XP Barton 2500, og den lot seg greit kjøre på 2330Mhz! Som en fattig trøst...... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har Abit NF7-S v2.0 med Soundstorm, men jeg bruker det ikke. Hadde et Audigy 2 kort fra før av og synes faktisk det låter bedre enn Soundstorm. Det er ikke så mye forskjell, men synes Audigy2 spiller renere og takler de mørke tonene bedre. Merket det spesielt godt da jeg spilte "I Dovregubbens Hall" på PC'n. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har Abit NF7-S v2.0 med Soundstorm, men jeg bruker det ikke. Hadde et Audigy 2 kort fra før av og synes faktisk det låter bedre enn Soundstorm. Det er ikke så mye forskjell, men synes Audigy2 spiller renere og takler de mørke tonene bedre. Merket det spesielt godt da jeg spilte "I Dovregubbens Hall" på PC'n. Takk for den! Nå har du laangt på vei rettferdiggjort et kjøp av Audigy2! Synes nok jeg må ha såpass å fore Klipsch-anlegget med! Kanskje jeg klemmer til imorra, om Komplett på Stovner har korte inne da? Vi får se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå