Leaf Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei. Har noen heftige problemer med lydkortet som er integrert på hovedkortet. HK: Gigabyte GA-X38T-DQ6 Lyden fungerte fint, helt til jeg en vakker dag ikke hadde lyd fra høyttalerne når jeg skrudde på PC'n. Jeg har prøvd å reinstallere driver både fra Gigabyte sine hjemmesider, samt brukt driver CD'n som fulgte med hovedkortet, til ingen nytte. Når jeg ser litt etter, så står det at den er koblet opp med HDMI-kabel når jeg faktisk bruker vanlige minijack-kabler til anlegget. Se bilder. Her er hvordan det ser ut når jeg går på Control Panel - Sound Er helt blank når det kommer til Windows Vista, så kan godt hende det finnes noen fancy, enkle metoder å ordne dette på, så ikke le Håper noen kan hjelpe meg da dette er veldig frustrerende Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Jeg tror faktisk at jeg kan hjelpe deg her ;D du må velge minijackene som standard output/input device. kan du legge til nen bilder over bak der det står sound? Endret 3. mai 2009 av magnusgb Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Bare si meg hvor en kan velge output/input device du, så er du en knupp Her er bildet av "Sound" Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Det virker som om driverne til lydkortet ditt er borte eller no. For i den listen der skulle se noe sånt som dette ut: Slik ser i allefall mitt ut. EDIT: Prøv å sett en HDMI kabel i pc'n din og koble til en TV med HDMI input. Se om du da får noe lyd ut av PC'n. Anbefaler å prøve å reinnstallere lydkort driverne igjen. Endret 4. mai 2009 av magnusgb Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 btw, jeg kan ikke se noen HDMI her?? Mulig du har installert FEIL driver... Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 jeg har installert driver både fra Gigabyte sine hjemme sider og fra CD Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ditt hovedkort har IKKE HDMI Kan du ta et bilde fra baksiden av pc'n din med alle kontakter og alt slags? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg vet det ikke er noe HDMI-lyd utgang, men jeg tenkte den kanskje blir forvekslet med HDMI-lyden du kan få ut av skjermkortet mitt (med HDMI-kabel). Har koblet høyttalerne med vanlig minijack-plugger. Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Den blir nok forekslet på et vis. Prøv å innstallere driverne til skjermkortet på nytt. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Ingenting som fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå