Audiovisuelt Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hallo. Jeg og mine venner bestilte for en tid tilbake siden tur til KOS den 12 juni. Vi har i ettertid ombestemt oss og vil avbestille. For å få depositumet på 1200 kr ca tilbake må vi avbestille 42 dager før avreise. 42 dager før avreise var på fredag (arbeidernes dag, 1 mai) så det gikk ikke å avbestille da. Vi gikk ned lørdag og damen bak skranken sa det ikke var mulig å få tilbake de pengene. Er dette pirkete? Dårlig kundebehandling? Burde vi fått pengene tilbake? Hva kan gjøres? Takker på forhånd for enhver hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Dere burde gått og avbestilt på torsdag i stede for på lørdag. Lenke til kommentar
Audiovisuelt Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Dere burde gått og avbestilt på torsdag i stede for på lørdag. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jepp. Her bommet dere med en dag, og tapte depositumet. Sånn er det. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Reiseselskapet har sitt på det tørre. Dere kan nok ikke forvente å få tilbake penger Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Dere burde gått og avbestilt på torsdag i stede for på lørdag. Takk for hjelpen. Bare hyggelig. De 42 dagene menes nok med minimum 42 dager før avreise. Ikke på dag 42. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hadde dere f.eks. sendt en mail til de 1. mai, hadde det nok vært lettere å få det igjennom. Har du noe reiseforsikring som dekker dette? Enkelte forsikringer har med avbestillingsbeskyttelse. Lenke til kommentar
Audiovisuelt Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Ja skulle definitivt vært tidligere ute, men var på lørdag folk bestemte seg for å trekke seg ut. Men reiseforsikring? tjae, med fare for å høres ut som en 14 år gammel mamma dalt vil jeg bare nevne jeg er 19 :> men mamma har helt sikkert reiseforsikring, og hvor vidt den beskytter depositummet vet jeg ikke. (ikke turd å si fra enda er jo toppen av uansvarlighet så.. ) men skal forske litt på det der wolf. Takk for svar folks, selv om det var dystre svar! Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Reiseforsikring dekker som regel kun avbestilling som følge av akutt sykdom i en av reisefølget. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Men det er jo ingenting i veien med at noen av dere kan reise da, selv om ikke resten drar. Så "mister" dere iallefall ikke depositumet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Reiseforsikring dekker som regel kun avbestilling som følge av akutt sykdom i en av reisefølget. Stemmer det. Jeg har 3 reiseforsikringer og har lest gjennom flere forsikringsvilkår enn det. Dette gjaldt i alle fall for alle de. Aldri hørt om en avbestillingsforsikring hvor man bare kan få tilbake pengene fordi man ikke generelt sett gidder/kan/vil reise. Lenke til kommentar
svante Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nå blander du vel kortene litt? Er det ikke nettopp det avbestillingsforsikring er laget for da? En normal reiseforsikring dekker jo avbestilling ved sykdom eller andre "fornuftige" årsaker. Hvis det da skal være noen grunn til å ha en avbestillingsforsikring så må jo den tilby noe mer utover hva reiseforsikringen tilbyr. De avbestillingsforsikringene jeg har blitt tilbutt har gitt mulighet til å avbestille nærmest uten grunn, men de har vært så latterlig dyre at du nesten må ha planlagt på forhånd å avbestille for at det skal svare seg. Men nok OT, trådstarter har ingen avbestillingsforsikring uansett så her må en forholde seg til vanlig reiseforsikring og der er det ikke noe å hente. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Tar gjerne imot en link eller lignende som viser til en avbestillingsforsikring hvor man kan avbestille når som helst uten grunn og få hele kjøpesummen tilbakebetalt uten noe om og men. Hadde vært interessant å sett prisen på en slik forsikring og lest vilkårene. Edit: Det heter avbestillingsforsikring fordi om det er inkludert i reiseforsikringa. Ikke absolutt alle reiseforsikringer har inkludert avbestillingsforsikring. Endret 5. mai 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
svante Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Etter litt googling uten resultater ser det ut som om jeg muligens har bommet her. Jeg er rimelig sikker på at jeg har blitt tilbudt noe slik så enten har de sluttet med det ellers så har det bare funnet sted inne i midt hode (skjer mye merkelig der så ikke så veldig usansynlig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå