Gå til innhold

Kjøpe ny PC (gamer)

Anbefalte innlegg

Heisann...jeg har planer om å kjøpe meg en ny gamer pc....jeg har rundt 10-11k å bruke, og lurte da om noen her kunne ha hjulpet meg til å sette sammen noe som funker :p

Jeg er da ute etter en PC som kjører de fleste nye spill (gta4, crysis, farcry2 osv) på høy grafikk.

Noen som kan hjelpe meg? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerm: Acer 24" Full HD LCD X243

CPU : Intel Quad Core Q8200 2.33GHz 4MB

Minne : 4096 MB DDRII 533/667 - Kan utvides opp til 4GB (4 Sokler)

Harddisk : 2 x 640GB 7200 RPM SATA harddisk

Grafikkort : NVIDIA 9600GT 512MB/1919MB DVI-VGA-HDTV-DX10

Optisk Enhet : Bluray Leser

Lydkort : Hi-definition audio (7.1),

Kortplasser : 2 x PCI, 1 x 1X PCIE, 1 x 16X PCIE

Eksterne porter : 2 x DVI, VGA, HDTV DX10, 8 USB Porter

Kommunikasjon : 1394 Firewire

Harddisk kontroller : 1 PATA / 4 SATA

Nettverkskort/Modem : Innebygget nettverkskort 10/100/1000 Gigabit LAN,

Programvare : Windows Vista Home Premium Edition - 64 bit

Holder dette til noe tror du? :p

Lenke til kommentar

Beklager påsan, men det oppsettet holder ikke mål vis du skal spille nyere spill.

I spill er det hovedsaklig skjermkortet som avgjør resultatene i et spill, og det skjermkortet du har der er forrige generasjon. Behold skjermen din og gå for "berniy" sitt oppsett.

For et billigere oppsett kan du gå for dette.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97473

Yter ikke like bra som det andre oppsettet med er noen høvdinger billigere.

Lenke til kommentar

Hmm, jo...jeg må jo innrømme at jeg ikke har så mye peiling på pc :p det jeg skrev fant jeg av en PC på mpx.no .. men på berniys oppsett, er det alt jeg trenger? for å spille mener jeg? la merke til at det ikke står noe om operativ system der...eller bare tuller jeg nå? :p

Lenke til kommentar
Hmm, jo...jeg må jo innrømme at jeg ikke har så mye peiling på pc :p det jeg skrev fant jeg av en PC på mpx.no .. men på berniys oppsett, er det alt jeg trenger? for å spille mener jeg? la merke til at det ikke står noe om operativ system der...eller bare tuller jeg nå? :p

Jepp ikke noe opertiv system, men regner med at du har et operativ system fr før av ellers ville jeg bare vente til windows 7 84bit RC kommer ut. Hvis du har en PC fra før av kan du ta ut DVD driven og putte den innn i det oppsete jeg har laget.

anngående HD 4890 1GB er et bedre alternativ GTX 260 eler 275. Men systemet jeg har satt sammen kommer til å dra alt på ULTRA HIGH 2600x1600.

:wow:

Endret av berniy
Lenke til kommentar

akkurat nå er jeg uten PC :p har valgt å oppheve et kjøp av en pc jeg kjøpte fra komplett som det var noe feil med...og de har ikke greid å fikse feilen....og det sier da seg selv at jeg får tilbake pengene jeg brukte på den...håper jeg ..som var rundt 10-11k

Når kommer windows 7 ut egentlig? koster sikkert flesk? :p, men egentlig så tror jeg at jeg klarer meg med 64 bit, har planer om å ha et lan i slutten av mai...og vil helst ha en ny pc fort :p

Endret av Arteal
Lenke til kommentar

Jepp ikke noe opertiv system, men regner med at du har et operativ system fr før av ellers ville jeg bare vente til windows 7 84bit RC kommer ut. Hvis du har en PC fra før av kan du ta ut DVD driven og putte den innn i det oppsete jeg har laget.

anngående HD 4890 1GB er et bedre alternativ GTX 260 eler 275. Men systemet jeg har satt sammen kommer til å dra alt på ULTRA HIGH 2600x1600.

:wow:

*64bit

*den kjører ikke alt på max...

Lenke til kommentar

Har selv et slik oppsett, (før jeg kjøpte et til av 295) Det oppsettet dro Crysis (med bedredt grafikk mod) på fullt med 1900x1200 res, og AF og AA.

:thumbup:

Klart det drar alt på fullt... Frames flyten er noe annet hva? 30+ fps er ansett som ok, 60 bra og alt over det er i grunnen strålende.

AMD fan her...

Oppsett under spoiler.

(Am2+)

Se litt på skjermer her:

http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10392

Mus - Razer Lachesis 4000dpi Ultra Sensitive Gaming Mouse

Tastatur - Razer Lycosa Mirrored Gaming Keyboard

Kan være jeg kom over budsjettet ditt, jeg finregnet ikke for å være ærlig, men du kan gjerne kutte ned på komponenter for å få ned prisen.

Dette oppsettet skal dra det meste til dags dato.

Lenke til kommentar

Hehe er en Intel/nvidia fan så det holder men, hvis du skl gå over på ATI velg HIS som Sjermkort produsent eller Diamond.

https://prisguiden.no/product.php?p...5&cat_id=30

litt dyrere enn GTX 295 men mindre ytelse så jeg anbefler Nvidia nå

Du må da endre oppsette som Clef har satt opp til 750W Chieftec Modulær og DDR3

Ville nok godt for et i7 oppsett ville kunne dra flere spill i fremtiden og er den nyeste teknologien på markedet i dag, det er ditt alg :new_woot:

Endret av berniy
Lenke til kommentar
Hehe er en Intel/nvidia fan så det holder men, hvis du skl gå over på ATI velg HIS som Sjermkort produsent eller Diamond.

https://prisguiden.no/product.php?p...5&cat_id=30

litt dyrere enn GTX 295 men mindre ytelse så jeg anbefler Nvidia nå

Du må da endre oppsette som Clef har satt opp til 750W Chieftec Modulær og DDR3

Ville nok godt for et i7 oppsett ville kunne dra flere spill i fremtiden og er den nyeste teknologien på markedet i dag, det er ditt alg :new_woot:

Har bare hatt tull med HIS kort, Sapphire er da de som selger mest av radeon kort såvidt jeg vet?

Dessuten trengs ikke en modulær CPU og ikke ddr3 på noen måte, da hovedkortet ikke støtter ddr3.

Syns i7 er overpriset, se også på denne testen: http://www.overclockersclub.com/reviews/phenom2_955/

Der kan du se at 955 til og med slår i7 i flere oppgaver, hovedsaklig spill, som er det trådstarter er ute etter.

Lenke til kommentar

Hehe, core i7 er en prossesor som spilleren kommer til å få bruk for nå og i nær fremtid da henholdsvis flere spill kommer til å støtte denne teknologien :new_woot:

AMD Phenom er jo tross alt en veldig god prosessor som jeg selv har hatt tidligere, som jeg har hatt tidligere :thumbup:

Anngående DDr3 minne hadde jeg valgt et hk som støttet dette og byttet ut Sjermkort og PSU, (gtx 295)

750w er et bedre alt hvis han skal oppgradere i senere og hvis han har lyst på SLi ell Crossfire.

Lenke til kommentar

Har selv et slik oppsett, (før jeg kjøpte et til av 295) Det oppsettet dro Crysis (med bedredt grafikk mod) på fullt med 1900x1200 res, og AF og AA.

:thumbup:

Klart det drar alt på fullt... Frames flyten er noe annet hva? 30+ fps er ansett som ok, 60 bra og alt over det er i grunnen strålende.

AMD fan her...

Oppsett under spoiler.

(Am2+)

Se litt på skjermer her:

http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10392

Mus - Razer Lachesis 4000dpi Ultra Sensitive Gaming Mouse

Tastatur - Razer Lycosa Mirrored Gaming Keyboard

Kan være jeg kom over budsjettet ditt, jeg finregnet ikke for å være ærlig, men du kan gjerne kutte ned på komponenter for å få ned prisen.

Dette oppsettet skal dra det meste til dags dato.

Hvis et spill blir dratt med under 24 fps mener jeg at det ikke teller siden at det ikke er spillbart. Har sett testresultater med oppløsningen du nevner uten alt helt på max (18fps)...

Lenke til kommentar
Hehe, core i7 er en prossesor som spilleren kommer til å få bruk for nå og i nær fremtid da henholdsvis flere spill kommer til å støtte denne teknologien.

Hva mener du med dèn teknologien? 4 kjerner?

Sorry mac, men det virker som om du er litt blendet av all hypen rundt i7 og dens tilbehør.

For all del, i7 er sikkert en gullegod CPU, men mye annet vil sikkert også duge vel så godt til sitt bruk.

Ang. fps i spill så er min personlige mening at alt under 40 stort sett uakseptabelt i førstepersonsspill ala Crysis.

Trådstarter: En betaversjon av Win7 kan du skaffe gratis frem til August, deretter kan du skaffe noe annet. Gode gamle XP 32/64bit duger i massevis til de spillene du nevner, og til det meste annet. Hvis du ser bort fra Crysis og DirectX10. Dette OS'et kan du lett skaffe, uten å nødvendigvis bruke så mange kroner på det, hvis i det hele tatt.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...