antilope118 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 hei jeg sitter på et 780i hk, c2d E8500 cpu og Corsair Dominator ddr2 2x2gb 1066mhzminne.. jeg holder på å finne den optimale 24/7 clocken maskinen skal kjøre på.. og nå står alle timing instillingene på auto i biosen.. har lest litt hva de forskjellige timingsene betyr, men aner ikke hva jeg skal sette dem til, har liksom ingen andre å sammenligne med... noen som har noen forslag??????? Orginalt er de på 5-5-5-15 (i bios står tRas på "auto(18)" og ikke 15 :S.. skjønner ikke helt det???) og skal jeg sette ned CMD fra 2T til 1t?? og volt? hvor mye 2,1??? på forhånd takk til alle svar.. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 lurer også på hvor viktig det er å oppnå 1:1 mellom fsb og minne?? når jeg uansett kan med 780i klokke minnefrekrensen uavhengi av fsb på cpu..er det ikke best å klokke minne så langt det lar seg gjøre stabilt og det samme med cpu?? gi f*** i 1:1?? Lenke til kommentar
reger Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 lurer også på hvor viktig det er å oppnå 1:1 mellom fsb og minne?? når jeg uansett kan med 780i klokke minnefrekrensen uavhengi av fsb på cpu..er det ikke best å klokke minne så langt det lar seg gjøre stabilt og det samme med cpu?? gi f*** i 1:1?? timingsene er bare prøve å feile det + minne spenningene. selve forholde 1:1 mellom minne og fsb er ikke så altfor viktig men det hjelper litt hvis frekvensen ville vært der orginalt. reger Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 timingsene er bare prøve å feile det + minne spenningene. selve forholde 1:1 mellom minne og fsb er ikke så altfor viktig men det hjelper litt hvis frekvensen ville vært der orginalt. reger ok så når man kjøper minne og cpu er det om å gjøre å velge minne og cpu som er nermest 1:1 (innene for det du skal ha da, selfølgelig) orginalt?? og hvilke timings er det sansynelig å kjøre på 4-4-4-15 ?? er det noe jeg kan starte med? hvilke av tallene er lettest å senke?? Lenke til kommentar
reger Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) timingsene er bare prøve å feile det + minne spenningene. selve forholde 1:1 mellom minne og fsb er ikke så altfor viktig men det hjelper litt hvis frekvensen ville vært der orginalt. reger ok så når man kjøper minne og cpu er det om å gjøre å velge minne og cpu som er nermest 1:1 (innene for det du skal ha da, selfølgelig) orginalt?? og hvilke timings er det sansynelig å kjøre på 4-4-4-15 ?? er det noe jeg kan starte med? hvilke av tallene er lettest å senke?? det jeg mente var at hvis du har f.eks pc6400 ( 800mhz effektivt) så er det best å kjøre 400fsb og 1.1 ( double date rate - ddr ) 15 er på en måte hva de andre 3 tallene er til sammen så 444 = 12 ca. 777 = 21, men jeg liker personlig best å bare hopp i det å se hvor langt den faktisk vil boote å når det krasjer "løser" jeg litt ut på timingsene å ser hvor stabilt det er med forskjellige test program evt hvis jeg ikke blir fornøyd så øker jeg spenningen til minne å tester videre. reger edit: selv kjører jeg 500 fsb - 1.6:1 = 1600mhz effektivt på minne. Endret 8. mai 2009 av reger Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 jøss, Takk!! der forklarte du noe jeg ikke helt har skjønt før:) DIGG! Lenke til kommentar
reger Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 jøss, Takk!! der forklarte du noe jeg ikke helt har skjønt før:) DIGG! :!: ingen årsak å er det noe mer så er det bare å rope ut reger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå