Gavekort Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei! Jeg skal få min E8500 opp til 4,5Ghz. Jeg er allerede der as we speak, men den klarer ikke OCCT plettfritt. Derfor lurte jeg på hva som har gått galt, om det er jeg som er for forsiktig med spenninger eller om jeg har stilt noe helt på tryne. Jeg har da 4500Mhz (500Mhz x 9 multiplier), minnet mitt er PC8500 (2,2v) og er stillt inn på 2.0A (1:1 med FSB) CPU-Z logg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Sjekk temperaturen. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hmm, du må øke v-core får å få den stabil på denne mhz'en.. min fikk eg ikkje stabil med 1,4v men alle er forsjellige... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Sjekk temperaturen. Done that! Trodde det var et selvfølge, beklager! 40-ish idle og 60-ish load. Hmm, du må øke v-core får å få den stabil på denne mhz'en.. min fikk eg ikkje stabil med 1,4v men alle er forsjellige... Det var nettopp det jeg ville høre, for jeg har lest at mange har en personlig grense på 1,4v på disse prosessorene, men jeg vet ikke hva de klokker. Om noen andre kan bli med å bekrefte om jeg kan/hvor mye jeg kan stille opp kjerne-spenningen så gjør jeg det. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAPK Dette er anbefalt volt 24/7 fra intel sjølv, men 1.4 burde no vere safe.. kommer an på kor lenge du vil ha denne cpuen.. vart skuffet over min chip.. lykke til Lenke til kommentar
reger Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Sjekk temperaturen. Done that! Trodde det var et selvfølge, beklager! 40-ish idle og 60-ish load. Hmm, du må øke v-core får å få den stabil på denne mhz'en.. min fikk eg ikkje stabil med 1,4v men alle er forsjellige... Det var nettopp det jeg ville høre, for jeg har lest at mange har en personlig grense på 1,4v på disse prosessorene, men jeg vet ikke hva de klokker. Om noen andre kan bli med å bekrefte om jeg kan/hvor mye jeg kan stille opp kjerne-spenningen så gjør jeg det. du vet at spenningen som stilles i bios samsvarer ikke helt med den spenningen du for i windows? spess under load. ca. 1.45V er max 24/7 spenning etter min mening ; ) kjører min e8400 på 4Ghz 1.288V dønn stabilt og 4.2Ghz på 1.4V ca. 4.5Ghz så ligger jeg rundt 1.45-1.5V Good luck edit: hvis du ikke har rørt nordbro spenningen så øk denne bitte litt. Endret 3. mai 2009 av reger Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hmm, eg snakket om spenning vist i CPU-Z.. den som er mest rett =) Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hmm, eg snakket om spenning vist i CPU-Z.. den som er mest rett =) prøv intelburntest du, før du tror du er i mål Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Synes IntelBurnTest er oppskrytt og unødvendig, jeg sliter svært på det området med 75'C, men jeg har aldri vært i nærheten av det området ellers. For stabilitetstesting er det greit. Jeg skal prøve å sette opp spenningen til 1,5v for å teste. La også med noen bilder av BIOS. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg klarte 4,5Ghz nå, med 1,5Vcore. Temperaturen er 70'C load, er dette greit? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 vist du skal kjøre dette 24/7 så ville eg heller ha klokket ned bitte litt, siden 1.5v er mykje.. er ikkje 65nm cpuer dette.. tempen er helt grei =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå