Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen tips fra erfarne E8500-klokkere?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal få min E8500 opp til 4,5Ghz.

Jeg er allerede der as we speak, men den klarer ikke OCCT plettfritt. Derfor lurte jeg på hva som har gått galt, om det er jeg som er for forsiktig med spenninger eller om jeg har stilt noe helt på tryne.

Jeg har da 4500Mhz (500Mhz x 9 multiplier), minnet mitt er PC8500 (2,2v) og er stillt inn på 2.0A (1:1 med FSB)

CPU-Z logg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk temperaturen.

Done that! Trodde det var et selvfølge, beklager! :)

40-ish idle og 60-ish load.

Hmm, du må øke v-core får å få den stabil på denne mhz'en.. min fikk eg ikkje stabil med 1,4v men alle er forsjellige...

Det var nettopp det jeg ville høre, for jeg har lest at mange har en personlig grense på 1,4v på disse prosessorene, men jeg vet ikke hva de klokker. Om noen andre kan bli med å bekrefte om jeg kan/hvor mye jeg kan stille opp kjerne-spenningen så gjør jeg det. :)

Lenke til kommentar
Sjekk temperaturen.

Done that! Trodde det var et selvfølge, beklager! :)

40-ish idle og 60-ish load.

Hmm, du må øke v-core får å få den stabil på denne mhz'en.. min fikk eg ikkje stabil med 1,4v men alle er forsjellige...

Det var nettopp det jeg ville høre, for jeg har lest at mange har en personlig grense på 1,4v på disse prosessorene, men jeg vet ikke hva de klokker. Om noen andre kan bli med å bekrefte om jeg kan/hvor mye jeg kan stille opp kjerne-spenningen så gjør jeg det. :)

du vet at spenningen som stilles i bios samsvarer ikke helt med den spenningen du for i windows? spess under load.

ca. 1.45V er max 24/7 spenning etter min mening ; )

kjører min e8400 på 4Ghz 1.288V dønn stabilt og 4.2Ghz på 1.4V ca. 4.5Ghz så ligger jeg rundt 1.45-1.5V

Good luck

edit:

hvis du ikke har rørt nordbro spenningen så øk denne bitte litt.

Endret av reger
Lenke til kommentar

Synes IntelBurnTest er oppskrytt og unødvendig, jeg sliter svært på det området med 75'C, men jeg har aldri vært i nærheten av det området ellers. For stabilitetstesting er det greit. :)

Jeg skal prøve å sette opp spenningen til 1,5v for å teste.

La også med noen bilder av BIOS. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...