Gå til innhold

[Løst]Spilldata, Bygge selv, ca. 12.00kr, Trenger hjelp med valg av komponenter.


Anbefalte innlegg

Dere leste tydeligvis ikke hva jeg skrev. Ikke noe sted sier jeg at Cysis, Far Cry 2 eller Fallout 3 går så det uler. Jeg sier med maks detaljer uten problemer. Jeg sier heller ikke noe om oppløsning på de spillene. Les posten skikkelig før dere trekker konklusjoner.

 

Derimot sier jeg at CoD4 og CoD5 går så det uler. Kjører de med 1920x1200, alt på maks og har fps på ca 65-70 på min Dell XPS M1730.

 

Jeg anser ikke 30 fps som noe bra nei. Skulle gjerne tatt en fps test med Fraps på HD 4870 kortet, men jeg er ikke hjemme nå og kommer ikke hjem før om seks uker, så jeg må nok nøye med med å spille på laptopen min så lenge.

 

Poenget mitt er egentlig at jeg anser det som lite lurt å kjøpe et kort til 2000-2500 kr når det kommer nye kort om ikke så lenge. Da er det bedre å legge ut ca 1500 kr på et bra kort, enten GTX 260 eller HD 4870. Så kjøpe et mega bra kort senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fortsatt litt usikker, men jeg tror jeg faktisk går for GTX 275 til 2000-2500,- fordi disse nye kortene som kommer trenger litt tid på markedet før det blir snakk om og kjøpe de for min del. Og GTX 275 kan jeg da beholde 1 til 2 år før jeg eventuelt opgraderer.

 

Men jeg lurer da på hvilket av disse GTX 275 kortene er best? :p Kan dere titte på de 8 øverste kortene her og gi meg noen synspunkter. Btw jeg syns ikke 2000-2500,- er så alt galt for et grafikkort, tross at nye kort kommer om ikke så lenge.(jeg har litt penger til overs :yes: )

https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price (jeg skal velge et av de 8 øverste kortene, trenger hjelp)

Lenke til kommentar

Vet ved erfaring at ett 4870 overhodet ikke kjører crysis på høye grafikken. Kjører selv 2X295 gtx OC , og de drar ikke crysis på max... alt av grafikk inst. på fullt og oppløsning på 1920x1200 og AA på maks 2. Da funker det akkurat passe. lite til å gå på da.

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde satset på XFX Geforce GTZ275 XXX etter som det kjører med 670 MHz, men det er bedre at folk som kjenner Geforce kortene bedre enn det jeg gjør kommer med anbefalinger.

 

Gsx1000r, mulig du har dårlig erfaring med 4870, men for min del går det bra med alt på maks i 1440x900, kan gjøre på 1680x1050 med alt på høy, oppnår vel ca 45-50 frps og det er godt nok for meg. Skulle gjerne ha hatt 2 x 4890 i CF, med dessverre sa pengeboken nei til det. Sparer til bedre kort, men er faktisk i tvil om jeg skal satse på Radeon kort eller prøve Geforce neste gang. Men det neste skjermkortet mitt skal jeg OC.

 

Ser jo på alle tester jeg har lest at GTX 295 nærmest knuser 4870, så det er kanskje på tide å skifte leir. :cool:

Problemet er jo at jeg har HK som kun støtter CF, da blir SLI uakuelt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

utrolig kjipt å måtte bytte hk om du skal bytte fra cf til sli så er jo en klar fordel å ha muligheten for begge. Antagelig koster kortet noe mer, men spørs jo hva man er ute etter i senere tid også. Klar fordel å ha noe å bygge ut om det er ønskelig.

Kjører ett evga x58 nå, og det kortet må jeg si meg storfornøyd med. støtter både cf og 3-veis sli. Prislapp er omtrent 2500. så ikke noe billig kort, men ett godt kort som sagt.

Lenke til kommentar
utrolig kjipt å måtte bytte hk om du skal bytte fra cf til sli så er jo en klar fordel å ha muligheten for begge.

 

Der sa du det, tror jeg dreit litt på draget da jeg valgte HK, men ser ut som at penger ikke er min beste venn da. :love:

 

Tror som sagt at jeg venter litt til kun for å se hva ATI og Nvidia kommer opp med av skjermkort. Litt dumt av meg å kjøpe 2 stk HD 4890 kort og så kommer enten ATI eller Nvidia med hvert sitt kort som knuser 4890 kortet. Better late than never. :innocent:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Er vel en ny serie på vei på både ati og nvidia fronten. 5XXX serien for ati og 300 serien for nvidia. vil jo alltid komme ut noe nytt så å holde tritt med det nye er vel temmelig umulig.... så sant ikke lommeboka er røkke format eller noe.

 

Og nvidia har allerede ett kort som knuser 4890 :D 295 gtx ;)

Endret av Gsx1000r
Lenke til kommentar

Skulle kjøpe meg ny pc her for 2 uker siden men ga opp etter at jeg fant ut at jeg ikke hadde penger =) ihvertfall her er oppsettet mitt =)

 

Netshop :

 

Lian Li PC-A71B, Fulltower, Sort 2095

MIST, 800W, avtagbare kabler, 5 års gar. 1295

Total 3390 + 150kr

 

Komplett :

 

1x Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB 775kr

1x DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58 3099kr

1x Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB 790kr

1x Intel Core™ i7 Quad Processor i7-9 2550kr

1x Asus Radeon HD 4890 1GB GDDR5 2049kr

Total 9263kr + 150kr

 

www.sidewindercomputers.com :

 

HW Labs Black Ice GTX360 - Black 99$

Swiftech MCP355 12v DC Pump 66$

EK Waterblocks EK-DDC X-Top Rev 2 - Plexi 25$

EK-Supreme - Acetal (universal socket) 58$

EK Waterblocks EK-Multioption RES 400 rev.2 58$

12 feet of Feser Tube - FT - Active UV Hose - ID 3/8" - UV BLUE 33$

4x Bitspower Shining Silver Rotary 90 Fitting #BP-LRI - G 1/4 Threads 40$

9x EK High Flow Fittings G 1/4 to 1/2in. ID Barb 23$

EK Waterblocks EK-FC4890 CF - Acetal+Nickel 120$

EK Waterblocks EK-NB/SB 6 - Acetal 38$

Bitspower Shining Silver Sealing Plug for 1/2in. ID Tubing #BP-WTP-C31 8$

Bitspower Shining Silver Y-Block With Triple IG1/4 - # BP-YB 12$

3x Scythe SFF21G 75 CFM S-FLEX 120mm FAN by Sony 45$

3x 120mm Jumbo Fan Filter 6$

Feser One F1 Cooling Fluid - UV BLUE - 1 Liter 19$

Feser View - Active UV Dye - CLEAR / BLUE 8$

100 Chrome Fan Screws 5$

 

Total 663$

Lenke til kommentar
Skulle kjøpe meg ny pc her for 2 uker siden men ga opp etter at jeg fant ut at jeg ikke hadde penger =) ihvertfall her er oppsettet mitt =)

 

Netshop :

 

Lian Li PC-A71B, Fulltower, Sort 2095

MIST, 800W, avtagbare kabler, 5 års gar. 1295

Total 3390 + 150kr

 

Komplett :

 

1x Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB 775kr

1x DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58 3099kr

1x Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB 790kr

1x Intel Core™ i7 Quad Processor i7-9 2550kr

1x Asus Radeon HD 4890 1GB GDDR5 2049kr

Total 9263kr + 150kr

 

www.sidewindercomputers.com :

 

HW Labs Black Ice GTX360 - Black 99$

Swiftech MCP355 12v DC Pump 66$

EK Waterblocks EK-DDC X-Top Rev 2 - Plexi 25$

EK-Supreme - Acetal (universal socket) 58$

EK Waterblocks EK-Multioption RES 400 rev.2 58$

12 feet of Feser Tube - FT - Active UV Hose - ID 3/8" - UV BLUE 33$

4x Bitspower Shining Silver Rotary 90 Fitting #BP-LRI - G 1/4 Threads 40$

9x EK High Flow Fittings G 1/4 to 1/2in. ID Barb 23$

EK Waterblocks EK-FC4890 CF - Acetal+Nickel 120$

EK Waterblocks EK-NB/SB 6 - Acetal 38$

Bitspower Shining Silver Sealing Plug for 1/2in. ID Tubing #BP-WTP-C31 8$

Bitspower Shining Silver Y-Block With Triple IG1/4 - # BP-YB 12$

3x Scythe SFF21G 75 CFM S-FLEX 120mm FAN by Sony 45$

3x 120mm Jumbo Fan Filter 6$

Feser One F1 Cooling Fluid - UV BLUE - 1 Liter 19$

Feser View - Active UV Dye - CLEAR / BLUE 8$

100 Chrome Fan Screws 5$

 

Total 663$

Så du hadde tenkt deg vannkjøling ? Der oppsettet ser bra ut,men litt dyrt hk, ville heller gått for Asus P6T Deluxe V2 det støtter Cf og SLI

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tenker også på å bygge ny PC nå. Tenkte å vente noen måneder til Crysis 2 fikk sys specs., men hørte jo at det vil være "samma smørja" som 1`ern.

 

Når det kommer til CPU er det jo klart at man går for i920/i860. Ser man hva folk får til med litt billigere kort som Asus Deluxe og Evga så er det jo bare å himle med øya. ; ) 4,4 - 4,6 er ikke så dårlig!

Nå har jo ATIs HD5770 kommet, og det til en pris på under 3000,-! Ikke verst. Hvis man velger å vente på nvidias kort, så må man nok regne med kanskje å punge ut med 5000-6000,- for DX11 støtte. Da tror jeg nok uansett ytelse på single-card at et CF-oppsett med 5770 gjør det en del bedre....

 

Lurer litt på hvordan det er med drivere og andre problemer når det kommer til SLI/CF.

 

Tror ikke du går deg bort hvis du går for Asus Rampage 2 Extreme btw. ^^

Lenke til kommentar

Fikk nettopp med meg at i870 fra Intel klokkes stabilt opp til 4,5GHz (Asus Maximus 3 Formula) på luft!!! <3

Tror ikke det er anbefalt å holde denne frekvensen på prosessoren, før du evt. har skaffet vannkjøling. ; D

Hvis den kan kjøre 4,2 på luft så må man jo si det er /#¤%#?! bra da! . P

Lenke til kommentar
Har nok tenkt å gå for Asus Rampage 2. Trippelpost ikke bra=, bruk heller EDIT-knappen dobbelpost er kun lov etter 48-timer.

 

Se på det oppsettet her. Det er meget bra for gaming , i7 er for multitasking og på tester så viser det faktisk at i5 gjør det BEDRE i gaming enn i7.

 

i7 er dyrt mens i5 er billigere . Ville valgt å kjøre i5 750+5870 . Du kan gå for en kjøling,en SSD, andre ting du har lyst til og ennå koster det ikke mer og tror du neppe vil merke noe forskjell :) Med et budsjett på over 7 000 så burde 5000 serien være med ellers ville jeg si man fikk lite for pengene.

 

NB : Skal du overklokke ville det vært logisk å gått for et mer klokkevennlig HK.

 

Tror aldri du kommer til å utnytte 12gb ram ,eller for den slags skyld 6 gb ram hvis du BARE gamer . Merk deg at ramen til 17/i5 ikke burde være mer enn 1.65 volt.

Lenke til kommentar
Har nok tenkt å gå for Asus Rampage 2. Trippelpost ikke bra=, bruk heller EDIT-knappen dobbelpost er kun lov etter 48-timer.

 

Se på det oppsettet her. Det er meget bra for gaming , i7 er for multitasking og på tester så viser det faktisk at i5 gjør det BEDRE i gaming enn i7.

 

i7 er dyrt mens i5 er billigere . Ville valgt å kjøre i5 750+5870 . Du kan gå for en kjøling,en SSD, andre ting du har lyst til og ennå koster det ikke mer og tror du neppe vil merke noe forskjell :) Med et budsjett på over 7 000 så burde 5000 serien være med ellers ville jeg si man fikk lite for pengene.

 

NB : Skal du overklokke ville det vært logisk å gått for et mer klokkevennlig HK.

 

Tror aldri du kommer til å utnytte 12gb ram ,eller for den slags skyld 6 gb ram hvis du BARE gamer . Merk deg at ramen til 17/i5 ikke burde være mer enn 1.65 volt.

Ok, men jeg skal nok mim ha 6GB RAM, i5 bedre enn i7 igaming, kan du sende meg noen linker til disse testene.

Lenke til kommentar

Mye som ikke er lov her i verden... ; D

 

Merk dere at jeg mente 5870. Var bare en liten glipp.

Vet at i5/i7 gjør det ganske bra. : ) i870 koster jo 4000,-+ da: / , men i860 er nok et godt kjøp.

Med tanke på at HK er litt billigere NÅ, så vil du tape utrolig mye på å gå for LGA1156, fordi du vil bli nødt til å kjøpe nytt HK hvis du skal ha i9 når det kommer til våren. For ikke å snakke om SLI/CF mulighetene (x8/x8). : )

 

http://www.komplett.no/k/cart.aspx

 

- Vet ikke helt GPU`n får være med enda...

 

Noen som kan si meg forskjellen på "Full og OEM-" pakke for operativsystem?

Endret av EagleXXX
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...