WebN00b Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ja, så var jeg i gang med nok en side og har nok en gang støtt på et lite problem. Siden kan sees her: http://www.kongsberghundeklubb.net/test_index.htm Mellom de grønne prikkene øverst under banneret og ned til "Velkommen"-delen er det et hvitt felt som jeg ikke får bort samme hva jeg prøver. Den dukket plutselig opp da jeg prøvde å utvide "Velkommen"-delen i høyden, men hvorfor aner jeg ikke. Noen som har en idè om hvor feilen kan ligge? Siden forøvrig er ikke helt ferdig, bare sånn til opplysning. Men den feilen irriterer vettet av meg. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Forsøk margin: 0; padding: 0; Lenke til kommentar
WebN00b Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Utgjorde ikke noen forskjell på det hvite området. Eneste som skjedde var at innholdet i tabellene flyttet seg litt. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Kan trekkes opp ved å ta: margin-top: -15px; Lenke til kommentar
WebN00b Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Hmmmm... Da havner plutselig "Velkommen"-delen bak ett eller annet hvitt felt.... Merkelig. Lenke til kommentar
aCa Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Bytt ut width på din miderste <td> fra 100 til 100% og bytt ut height på <iframe> fra 1335 til 100%. Det vil da se riktig ut. Hvis du er interssert i å bli enda bedre i html/css så har jeg noen ekstra tips til deg: - Hent ned firebug til FireFox så vil du lett kunne debugge denne type feil med å bruke prøv og feil metoden på koden din. - I framtiden vill jeg sterkt anbefale deg å ikke bruke <table> til layout. Bruk heller <div>. Bruk bare table på data som faktisk passer inn i en tabell slik som utlisting av data. - Bruk mer css kode istedenfor inline kode slik som height, width etc. - Ikke misbruk <iframe> på den måten som gjøres her. Så lenge alt innholdet er på din server er det ingen grunn til å bruke <iframe>. - Valider koden din på w3.org Hvis du følger disse tipsene vil det bli enda lettere å finne ut av den type feil du hadde nå, siden koden vil bli mer oversiktlig. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå