Gå til innhold

Noen som kan anbefalle en god tur sekk til 14 åring ?

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hei, jeg har tenkt meg på en lang tur i sommer en gang.

Hvilken sekk burde jeg kjøpe ??

Helst fra XXL.no

PS: Jeg skal være borte i 10 dager :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Den skal brukes til lang turer for meg selv.

Da blir jeg jo og bære alt selv med.

Det blir min egen tur sekk.

Jeg har allerede en liten sekk, men den er for liten til og gå en lang tur på 10 dager..

Lenke til kommentar

Hvor mye vil du bruke på en tursekk?

Brukte Recon Pack i førstegangstjenesten, satt perfekt på ryggen, ikke store belastninger på skuldrene og kunne dele opp sekken til når vi gikk på små turer eller når vi hadde dårlig plass i teltet så tok vi bare inn enkelte deler av sekken som var ferdig pakket til å være inne i teltet.

Vi fikk de derimot gratis :>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Ok den så jo også ganske bra ut :)

Men likte ikke helt fargen ..

Skal tenke på de 2 over noen dager nu ;)

Lenke til kommentar

Jeg har den sekken fra Lundhags selv og anbefaler den på det sterkeste.

Hoftebeltet er solid og det er ikke noe problem å bære tung sekk over flere dager.

Av løsninger jeg liker spesielt godt er innstrammingen av hoftebeltet. Denne er snudd slik at du strammer ved å dra reimene framover i stedet for bakover som på de fleste andre sekker. I tillegg så kan du delvis åpne sekken foran slik at du ikke trenger dra ut alt som ligger i sekken for å finne det som ligger et stykke nede i den.

Men du bør prøve begge for å se hvilken som passer kroppen din best. Og be om å få prøvd de med vekt i. En tom sekk gir et veldig dårlig bilde av hvordan den er å bære.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har har den Lundhags 75/80 L sekken...jeg er veldig fornøyd med den :) Såklart er det en personlig sak om du passer den, men siden du skal kjøpe på xxl så er det bare og vente på tilbud!! jeg kjøpte den på tilbud og etter det så har det vært mange ganger på tilbud...

Lenke til kommentar

Personlig greier jeg meg med en mindre sekk. Men så hater jeg å bære sekk da, så jeg prioriterer veldig hva som skal opp i sekken. Sekken jeg har er vel på 60 eller 65 liter.

Har vært på endel 5 til 7 dagers turer med den, med telt, sovepose m.m. Men da er jo teltet utenpå sekken.

Lenke til kommentar
Ser XXL har Helsport Gjendesheim til svært gunstig pris:

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=83492 - den fins i 80 l også.

Dette er ikke en dårlig sekk – men bærekomforten er langt dårligere enn en del dyrere modeller. Tror jeg ville hatet sekken ganske intenst etter å ha dratt den rundt fjellet med sovepose og telt i. Til lettere bruk og korte turer er den sikkert ypperlig. (Ja, har brukt en i noen dager – broren min har den som sekk til småturer ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...