Gå til innhold

Billedkunst: Trenger anbefaling av tegnebrett til nybegynner

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hei!

Har i det siste fått veldig lyst til å prøve me på å lage tegneserier på Pc-en, kan vel si at jeg egentlig har en del fantasi jeg må få ut! Har noen av dere "proffene" noen anbefalinger å komme med ang. tegnebrett (heter det det?) som kan kobles til pc-en, slik at jeg slipper tegne med mus i paint :D Trenger ikke være state of the art, da det ikke er sikkert jeg blir drivende mye med dette.

På forhånd takk! :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til prisguiden og søk etter Wacom. Kjøp det du har råd til. Du får enkle tegnebrett til rundt 500 kr. Liker du det så kjøper du bedre siden.

Sjekk også ut www.wacom.com

Men vær klar over at det ikke vil være som å tegne på papir. Du må øve opp deg selv til å se på skjermen, men tegne på pulten. Det vil ta litt tid.

AKIRA

Lenke til kommentar
tror det. men du bør nok ha et ark eler noe imellom brettet og blyanten, men hvis du har for tykt ark så virker det ikke.

Har kviet meg for å kalle dette tull, men jeg har googlet litt nå og ikke funnet en eneste en referanse. Du sier du "tror det". Har du gjort det selv? Tegnet med en blyant på Wacom brett og fått en strek til å komme på PC skjermen også? Hvis ikke...hvorfor tror du at dette vil funke?

Jeg er klar over at Wacom pennen ikke har batteri og at det er noe annen tekonologi som opperer her, og at det kanskje kan fakes med en blyant. Men som sagt, ikke funnet en eneste en referanse.

Har du en link eller noe som kan bekrefte dette?

AKIRA

Lenke til kommentar

Samboeren har et tegnebrett av et annet merke, men den kan man kun bruke pennen som følger med. Denne har i tillegg trykkfølsom tupp som merker hvor hardt man trykker, og streken vil da forandre seg. Mulig det kanskje er mulig å kjøpe den digitale pennen med bly på tuppen?

Den pennen bruker batteri.

Lenke til kommentar
tror det. men du bør nok ha et ark eler noe imellom brettet og blyanten, men hvis du har for tykt ark så virker det ikke.

Har kviet meg for å kalle dette tull, men jeg har googlet litt nå og ikke funnet en eneste en referanse. Du sier du "tror det". Har du gjort det selv? Tegnet med en blyant på Wacom brett og fått en strek til å komme på PC skjermen også? Hvis ikke...hvorfor tror du at dette vil funke?

Jeg er klar over at Wacom pennen ikke har batteri og at det er noe annen tekonologi som opperer her, og at det kanskje kan fakes med en blyant. Men som sagt, ikke funnet en eneste en referanse.

Har du en link eller noe som kan bekrefte dette?

AKIRA

jeg har en slektning som har et sslikt tegnebrett, og det funker helt fint.

men det vil nok fungere bedre hvis du kjøper et tegnebrett som er basert på touch screen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som er mest vanlig er at det følger med en penn, og at det er pennen som er trykkfølsom, ikke brettet. Dermed er det kun pennen som fungerer på brettet. Også brukes det magnetisme for at brettet skal kjenne igjen pennen. På den måten er brettet kun følsom for den egentlige pennen, og ikke andre negler, hender og eventuelle gjenstander.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer på å kjøpe å kjøpe et slikt brett jeg og. Ble det wacom?

Lurer selv på å kjøpe wacom bamboo a6 eller bamboo one a6.

Hva er egentlig forskjellen på disse to? Merker begge hvor hardt du trykker med pennen?

Og i samme slengen, hva har bamboo fun som disse to ikke har? Det koster jo det dobbelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...