Gisle1990 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Har kommet litt i gang med å sette det opp mene får ikkje nå den med dns. Har en synology DS207 Har åpnet Portene i ruter og i brannmuren. Bruker Port 83 Får feil mld i Total Commander Connect call failed! FileZilla Connection attempt failed with "ECONNREFUSED - Connection refused by server. Noen som kan hjelpe meg ? Lagt til bilde av DDNS på NASet og bilde på Port Forwarding Rules på ruteren. Endret 3. mai 2009 av Gisle1990 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 For å bruke FTP så må du minst ha åpnet port 21 (holder for passiv FTP). Når du skal koble deg opp mot FTP så test først intern ipadresse, deretter ekstern ipadresse. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 FTP har da ingenting med DDNS å gjøre? FTP slår du på i en annen meny, og du bruker IP adressen til NAS som "Host name" i FTP klienten. Lenke til kommentar
Gisle1990 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Får samme feilmld når eg bruke eksterne ip adressen og port 21. En venn av meg prøvde hjemme hos han da fikk han Feil: Tidsavbrudd på tilkobling Feil: Feil ved mottakelse av mappelisten men eg får forsatt samme feilmld Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvis du får den til å fungere på lokal ipadresse så er det problem med portforwarding i router, routermodem fra NGT e.l. eller annen sperre. Du kan jo få en utenfra til å prøve om det går i første omgang. Hvis ikke må du fortelle hvilket oppsett du har med modem/routere, nettleverandør og portforward. Lenke til kommentar
Gisle1990 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Det går med lokal ip adresse. Trenger eg å åpne flere porter i ruteren en port 21 ? Eg har en dlink dir 655 Får nett fra en lokal nettlevrandør i den komunen eg bur i. Han som har testet det fekk feilmld om at det klarte ikkje å mappe opp mappene Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Fungerer det greit på lokal IP så er hvertfall alle innstillingene i Synology FTP OK. Ikke så greit å si hva den boksen fra din lokale leverandør gjør. Hvis det er BKK eller tilsvarende så må man velge en åpen ipadresse (DMZ) for at dette skal fungere. Har du forwardet port 21 i DIR-655 til ipadressen som Synology har på LAN? Hvis du ikke har gjort dette så kan det ikke fungere for å si det enkelt. Lenke til kommentar
Gisle1990 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Eg har brukt www.no-ip.com Prøv å kom inn på den nasg.myftp.org:21 Brukernavn:gjest Passord:gjest1 Eg har forwardet port 21 i DIR-655 til ipadressen som Synology har på LAN Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Kommer ikke inn, men det ser ut som at no-ip redirect fungerer. http://www.ip-adress.com/ip_tracer/nasg.myftp.org Det betyr at du må åpne porter og gjøre deg tilgjengelig for utenomverdenen. PS: Hva er navnet på din nettleverandør. Siden du er nær Bergen så kan det være BKK eller en underleverandør av dem? De sperrer porter som default og da må du legge inn DMZ-IP i DIR-655 i såfall. I tillegg må du forwarde porter i DIR-655. Endret 3. mai 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hva med å også åpne for de passive portene? De står listet i det ene screenshottet dit. Lenke til kommentar
Gisle1990 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Har lagt til bilder som viser litt om configen på min router Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Se på ditt screenshot i post #4 i denne tråden. Der står det om en port range for passive tilkoblinger. Legg også de til i routerlisten over porter forwarded. Lenke til kommentar
Gisle1990 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Har funnet ut at FTP funket med GoFTP i passive mode NCSU Men ikkje FileZilla og Total Commander Men der har eg ikkje prøvd heilt endo med passive mode Endret 3. mai 2009 av Gisle1990 Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Prøvde med filezilla i passive, ikke noe problem der. Kom rett inn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Ser ut til at alt var/er i orden. Her var det nettleseren som konverterte adressen til http uten at jeg merket det når jeg skulle teste... Det går helt fint bare man skriver ftp://nasg.myftp.org. manuelt inn i nettleser. Endret 4. mai 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå