H09I6AN Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hver eneste gang jeg rensker/scanner pc-en får jeg opp et element kalt "Tracking Cookie", som må granskes. Norton fisker det, men neste gang jeg scanner pc'n er den der igjen.. Hva betyr dette? Endret 3. mai 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Oi, dette er virkelig farlige greier. Det er som navnet antyder en kake som forfølger deg. Det er kakebutikkene, eller som noen sier nettsider som plasserer disse kakene i nettleseren din slik at de kan følge med hva du gjør på nettsiden/butikken deres. Disse er ofte veldig hjelpsomme, se f.eks amazon.com som anbefaler bøker osv med utgangspunkt i hva du har sett på tidligere evt kjøpt... Ofte lite å bekymre seg for og noe du får hele tiden om du ikke velger å ikke ta i mot kaker i innstillingene. Bare å fjerne de når det passer seg. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Ok, takker for svar. Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg har fått det opp av og til jeg også. De forsvinner når en kjører programmer som CCleaner ikke sant? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jepp, CCleaner kan fjerne disse. Har også funksjonalitet som gjør at du kan ta vare på kaker fra nettsider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå