heggstad Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Canon 50mm f/1.4 USM @50mm f/2.5 1/400 sec Canon eos 400d Hva synes dere? Endret 3. mai 2009 av heggstad Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Er bildet rett og slett så kjedelig? Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det er jo ikke værre enn att det ikke fortjener en kommentar Jeg syns bildet var pent og det er en fin ro over det. Klarer ikke helt å sette fingen på uttrykket til jenta men det ser ut som hun ser litt drømmende ut. Det forsterkes av området rundt som ikke er i foukus. Fint lys men en tanke mørkt i det mørke området. (en reflektor hadde hjulpet fint her) og du har fått frem fin glans i øynene men syns refleksjonene er litt forstyrende da de går inn på pupillene. Komposisjon og utsnitt syns jeg passer bra. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ett fint portrett. Ikke mye å utsette på dette. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Er enig i at det er et fint portrett! Kan ikke så mye om slikt, men det er da et lyst og fint, men ingen utbrente områder. Lurt smil på jenta og fint utsnitt. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Fint lys men en tanke mørkt i det mørke området. (en reflektor hadde hjulpet fint her) og du har fått frem fin glans i øynene men syns refleksjonene er litt forstyrende da de går inn på pupillene. Skillet mellom det mørke og det lyse er et helt bevisst valg som jeg har gjort, da for å lage denne diagolen, som er del av komposisjonen. Refleksjonen som går inn i pupillen kan jeg skjønne kan virke forstyrrende, men kan òg klones vekk.. Tusen takk til dere alle som har tatt dere bryet og kommenter bildet! Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Pent bilde dette. Men si gjerne litt om lyskilder du brukte. Jeg vil selv starte med portrett foto så det kunne vært morro å hørt hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Pent bilde dette.Men si gjerne litt om lyskilder du brukte. Jeg vil selv starte med portrett foto så det kunne vært morro å hørt hvordan du gjør det. Enklere lyssetting er det vel vannskelig å få det. Nei, først og fremst er alt av lys naturlig. Det vil si at jeg har kun puttet personen framom et vindu, et lavt vindu riktig nok, som dermed bare slapp inn lys framme i rommet. Personen stillte jeg i dette lyset, mens resten av rommet ble da mørkere og framsto da som bakgrunn. Med en et veleksponert bilde vil du få et lyst portrett med bakgrunn som fremstår som svart. Men her er det viktig å eksperimentere med både lukkertid og blender. Det viktigiste tipset er vel egentlig bare å stå på, og aldri gi opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå