Session^^ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Fungerer det? Er usikker på hvilket hovekort det er da det fulgte med en HP mediapc. CPU er en AMD 3800 x2. Kan hovedkortet ta skade av å prøve? Lenke til kommentar
Daniel_K Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Du vil få en rar lyd fra pc'en dersom du har en innebygd høytaler og pc'en vil nok ikke starte. Har aldrig vært borti at pc'en starter hvis det er for få pins på PSU til å dekke hele hovedkort strømlinjen. Har ikke erfaring med at hovedkortet tar skade av det men man vet jo heller aldrig med data! kjøp deg heller en ny strømforsyning det trenger man alltid. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det går bra om du bare husker på P4 kontakten, altså den 4 eller 8 pins separate kontakten til hovedkortet siden den gir strøm til CPU. Mangler du den så vil ikke CPU kunne starte da den tar strøm fra en separat krets fra hovedkortet. De ekstra 4 pinerne på hovedkortet (Den du refererer til som 24 pinner) er ekstra strøm for hovedkort og tilleggskort du har i maskinen. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Har en ny psu på vei fra komplett, men det var den tolmodigheten da. Jeg mener at jeg leste at det ikke går om en bruker et skjermkort som krever ekstra støm (pci-e). Det er et 8800gts skjermkort som i tillegg krever ekstra strøm så jeg får vel bare smøre meg med tolmodighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå