Gå til innhold

Doping i sykkelsporten (øst-eropeiske land vs andre land)


natwil

Anbefalte innlegg

Jeg har selv mine tanker om det er mer doping i øst-europeiske land kontra skandinavia osv.

 

Heltestatus / annerkjennelse føler jeg er hovedårsaken til at det er mer "godtatt" eller faktisk godtatt i øst-europeiske land enn i feks Norge, Sverige, Storbitannia osv.

 

Dersom man blir tatt for doping og er norsk syklist, blir man, og har alltid blitt stemplet som en "juksemaker" som ikke fortjener sine plasseringer.

 

Dette er jo et uendelig debattert tema i sykkelverden, men er det noen andre som har syn på hvorfor kontrastene er så store fra land til land? Penger? Status ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette er et veldig komplekst tema der det finnes argumenter for både det ene og det andre. Noe kommer vel an på hvordan "hjelpemidler" blir sett på i de ulike landene. Jeg skal ikke være så svart/hvit at jeg trekker en konklusjon om at aksepten for doping i land lenger øst i europa er høyere enn f.eks. i Norge. Det er uansett snakk om enkeltpersoner, ikke hele idrettslag og idrettsorganisasjoner som driver med doping (bortsett fra Øst-Tyskland og Sovietunionen under den kalde krigen der idrettsutøvere skulle være beviset for deres overlegenhet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...