Teardrop Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei, Jeg tenkte at jeg skulle forsøke å reise på en ferietur alene til utlandet i sommer. Det som er er at jeg aldri har reist utenlands alene før og synes at det virker skummelt. Jeg er ganske sjenert og synes at det å prate med andre mennesker er vanskelig, spesiellt på et fremmed språk. Før har jeg alltid reist med familie eller venner, men er lei av å reise med familien og har elles ingen å reise sammen med. Hadde i utgangspunktet tenkt å satse på en chartertur, for da er mye tilrettelagt mht. bosted og slik Tenkte å dra til "syden" et sted, men har lyst til å dra et sted der det er noe å se på (severdigheter) ikke bare strandliv. Det hadde vært en fordel om det gikk ann å gjøre seg forstått på engelsk der. En ting som også hadde vært bra var om det gikk ann å gå fritt (utenfor hotellområdet) uten å bli omringet og forfulgt av folk som skal selge alt mulig. Trenger forslag på noen reisemål da jeg virkelig ikke vet hvor jeg skal dra. Har lurt litt på Egypt. Pris er selvfølgelig en faktor, tenkte å holde det så rimelig som mulig da det jo er dyrere å resie alene. Tenkte å reise i Juli eller begynnelsen av august. Egentlig gruer jeg meg mer enn jeg gleder meg, men det er noe som jeg synes må gjennomføre for min egen del. Tenker at jeg kansje kommer til å kjede meg og ikke finner på noe å gjøre og mistrives. Noen som har noen råd, forslag eller inspill? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Malta? Det finnes (veldig) mye kultur der samtidig som du har den vanlige badeferien du får i syden. Anbefaler deg å ta en titt på Malta. Ganske sikker på at du kan få charter dit også. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Kanskje du kan finne noen her? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Malta er et godt forslag og Azorene er også et trygt valg for en førstegangsreisende med mye spennende natur å se. Alle skjønner engelsk og folk er hyggelige. Egypt har mye spenndnde å se, men altfor varmt midt på sommeren og det er ikke mulig å gå utenfor hotellet uten å få en hale med plageånder etter seg. Egypt er altså ikke noe for førstegangsreisende. Jo mere du venter og gruer det jo verre blir det. Her er det bare å hoppe i det. Lag en liste med ting du skal se og gjøre og gled deg til det. Få med deg noen av sightseeing-turene. Reiser selv til utlandet 1-2 ganger å måneden. Det er utrolig mye å se og oppleve der ute. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 har selv reist mye i Spania og anbefaler det landet. ulempen er at de innfødte ikke snakker noe særlig engelsk men hvis du bor på vandrehjem er det lett å komme i kontakt med andre reisende (som også reiser alene) og som er gode i engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå