Anti LFC Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Nå er jo Panasonic PX80 en betydelig billigere modell i forhold til A656 da. Skjønner uansett at det er litt smak og behag, da noen elsker fargene man får fra Samsung sine skjermer, mens andre syns det blir litt overdrevne.. I HD skinner den derimot, men med tanke på hvor lite HD som sendes i Norge, syns jeg ikke den funker særlig bra som ren TV-skjerm. Da jeg kjøpte 656 modellen i desember betalte jeg under 10 000 for den og panasonic pz81 ble kjøpt i januar fra samme butikk og kostet da over 15000 kr, så prisforskjellen blir heller motsatt Poenget er bare det at mange lcd skjermer er vel så bra som enkelte plasmaskjermer, spesielt om en skal ha det i en stue med mye vinduer, for når det blir lyst så taper plasmaen seg og en må kompansere med innstillingene noe som igjen fører til tap i sortnivå for å få smell i fargene, så det er viktig å tenke på hvor tvn blir stående, nytter lite med et bra sortnivå i et mørkt rom når sortnivået blir lysegrått i et lyst rom og en skal ha det der , altså fordeler og akdeler som bør veies opp før en bestemmer seg . mvh Snekker`n Ah, min feil... Klarte å lese PX81 Sammenligner du den med A656 skjønner jeg det godt, da den er velkjent for å være ekstremt blass, noe flere her på forumet har meldt om. Ja, skjønner godt poenget. Selv i min stue med et vindu som er på siden av TVen kan det av og til være sjenerende. Derfor er det egentlig synd og skam at enkelte LCD-produsenter er begynt med et blankt belegg på skjermen, da det fjerner en av de klareste fordelene med LCD. Endret 5. mai 2009 av Anti LFC Lenke til kommentar
sindrehhh Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 så prisene vil ikkje synke med ein gang v10 er lansert? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) så prisene vil ikkje synke med ein gang v10 er lansert? Man sette ikke ned prisene med en gang et produkt blir lansert... Dette skjer over mnd etter mnd og skjermer som PX80 ogPG6000 har blitt redusert kraftig. PG6000 er faktisk resdusert til halv pris kontra lansering men det har gått gradvis over nesten et helt år. Endret 5. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nå er jo Panasonic PX80 en betydelig billigere modell i forhold til A656 da. Skjønner uansett at det er litt smak og behag, da noen elsker fargene man får fra Samsung sine skjermer, mens andre syns det blir litt overdrevne.. I HD skinner den derimot, men med tanke på hvor lite HD som sendes i Norge, syns jeg ikke den funker særlig bra som ren TV-skjerm. Da jeg kjøpte 656 modellen i desember betalte jeg under 10 000 for den og panasonic pz81 ble kjøpt i januar fra samme butikk og kostet da over 15000 kr, så prisforskjellen blir heller motsatt Poenget er bare det at mange lcd skjermer er vel så bra som enkelte plasmaskjermer, spesielt om en skal ha det i en stue med mye vinduer, for når det blir lyst så taper plasmaen seg og en må kompansere med innstillingene noe som igjen fører til tap i sortnivå for å få smell i fargene, så det er viktig å tenke på hvor tvn blir stående, nytter lite med et bra sortnivå i et mørkt rom når sortnivået blir lysegrått i et lyst rom og en skal ha det der , altså fordeler og akdeler som bør veies opp før en bestemmer seg . mvh Snekker`n Ah, min feil... Klarte å lese PX81 Sammenligner du den med A656 skjønner jeg det godt, da den er velkjent for å være ekstremt blass, noe flere her på forumet har meldt om. Ja, skjønner godt poenget. Selv i min stue med et vindu som er på siden av TVen kan det av og til være sjenerende. Derfor er det egentlig synd og skam at enkelte LCD-produsenter er begynt med et blankt belegg på skjermen, da det fjerner en av de klareste fordelene med LCD. Nettop,kan nevne at jeg også har hatt et lcd tv i 8 serien fra samsung,dette hadde det blanke belegget du nevner, noe som var et problem i sollys fra vinduer . mvh. Snekker`n Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Til forsvar for den blanke fronten så er det et kontrastfilter som øker sortnivået og dybdefølelsen. Så helt meningløst er det ikke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Til forsvar for den blanke fronten så er det et kontrastfilter som øker sortnivået og dybdefølelsen. Så helt meningløst er det ikke. Nei det er greit,men med vinduer som slipper inn lys mot skjermen er det en bakdei kontra de som har "matt" skjerm. mvh Snekker`n Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Til forsvar for den blanke fronten så er det et kontrastfilter som øker sortnivået og dybdefølelsen. Så helt meningløst er det ikke. Gjelder det alle TV-er eller for den saks skyld LCD-skjermer med blank skjerm? Jeg vil påstå at kontrast og sortnivå er skuffende på den bærbare Acer-maskinen med blank skjerm jeg skriver dette på sammenliknet med Tatung-TV-en min med matt skjerm. Kan slike kontrastfiltere lages med matt overflate? Da ville man få både i pose og sekk. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Personlig ville jeg ikke hatt matt skjerm da jeg synes det gjør bildene litt for blasse. Pioneer, Samsung og noen få andre bruker blanke kontrastfilter og det skaper mer smell i fargene. Dette med refleksjoner har aldri plaget meg siden tv-ene er flate slik at man som regel kan vri dem litt i den ene eller den andre retningen for å fjerne dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå