Gå til innhold

Samsung LE46A656 til 11000 eller...?

Anbefalte innlegg

Eg lurer på om eg skal kjøpe Samsung LE46A656 til 11K. Men eg trenger eigentlig ikkje å ha 46", eg trur det holder med 42". Eg leser tester av LE46A656 og ser at testene er ca 1 år gammelt, då burde det vel ha kommet ein del nye modeller som er bedre? Er da noken tv'er til samme pris som er bedre enn LE46A656(f.eks 42")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det eg meinte var om det var noken mindre tv'er til samme pris (11K) som har bedre bilde enn LE46A656.

Mange kommer i 40 inkl Samsung A656 det bør passe deg og nei tviler på du får en bedre LCD i denne prisklassen (årets LCD 2008)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Som Jada-Jada sier, så er plasma best til ditt bruk. Naboen har en Samsung A656, og den kan ikke måle seg mot en god plasma, kanskje med unntak av til spilling. Jada, den har bra lysstyrke og god sprut i fargene, men fargene ser utrolig falske ut i forhold til fargegjengivelsen på mange plasmaskjermer. Til fotball funket den også dårlig, da det har en tendens til å bli "grøtete" rundt spillerne og ballen..

Den Jada-Jada linker til finnes også i 46" til rett under 15K.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg G10 kommer til å yte mer for pengene enn V10 (ryktes å ha så og si lik bildekvalitet). Disse skal i følge Panasonic offesielt bli tiljengelig i løpet av mai. V10 ser kun ut til å bli tiljengelig fra 50". I england ligger den på ca £1600. Til sammenlikning ligger Pioneer 5090 på £1900.

Når en først er inne på 50" i toppklasse bør også Samsung B855 tas i betraktning. Her loves det syltynn TV (med veggmontering i form av kevlartråd, henges opp som et bilde), sortnivå i referanseklasse (også i lysere rom), en av markedets beste bildebehandling (denne har allerede fått masse skryt i tester), og en svært velfungerende mediafunksjon (spiller bla mkv via USB og nettverk).

V10 Series

The VIERA V10 series are slim, 2-inch thin plasma HDTVs with built-in tuners. The V10 series offer such cutting edge innovations as Digital Cinema Color which helps to deliver all movie-essential colors, full THX Display certification, and the VIERA CAST web menu with Amazon Video on Demand services. The Neo PDP design of the V10 series features 1080p resolution; deeper blacks, improved native contrast ratio of 40,000:1; Full-Time 1080 TV lines of motion resolution; an Infinite Black panel; 600Hz Sub-field Drive; VIERA Link, and VIERA Image Viewer for playing back digital still images and AVCHD videos recorded on SD Memory Cards. The V10 series is available in a 65-inch class (64.8" measured diagonally), 58-inch class (58" measured diagonally), 54-inch class (54" measured diagonally), and a 50-inch class (49.9" measured diagonally) screen size. The 50-inch model with one-sheet-of-glass design will be available in May 2009 and the remaining models will be available in the summer of 2009.

G10 Series

The VIERA G10 Plasma series include features like the VIERA CAST web menu, a THX certified Display, and VIERA Image Viewer for playing back digital still images and AVCHD videos recorded on SD Memory Cards. The NEO PDP design of the G10 series also offers 1080p resolution, deeper blacks, improved native contrast ratio of 40,000:1, Full-Time 1080 TV lines of motion resolution, an Infinite Black panel, 600Hz Sub-field Drive, as well as Game Mode and VIERA Link. The G10 series will be available in a 54-inch class (54" measured diagonally), 50-inch class (49.9" measured diagonally), 46-inch class (46" measured diagonally), and 42-inch class (41.6" measured diagonally) screen size. The 42-inch, 46-inch and 50-inch HDTVs will be available in March 2009, while the 54-inch model will be available in May 2009.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Som Jada-Jada sier, så er plasma best til ditt bruk. Naboen har en Samsung A656, og den kan ikke måle seg mot en god plasma, kanskje med unntak av til spilling. Jada, den har bra lysstyrke og god sprut i fargene, men fargene ser utrolig falske ut i forhold til fargegjengivelsen på mange plasmaskjermer. Til fotball funket den også dårlig, da det har en tendens til å bli "grøtete" rundt spillerne og ballen..

Den Jada-Jada linker til finnes også i 46" til rett under 15K.

Tja, først hadde vi en 656 som jegt solgte vidre til min søster og satset på plasma (panasinoc pz81) første reaksjon fra andre medlemmer i huset var "er det feil på tv`n) dette fordi farver var betydelig blassere på plasmaen og sortnivået tilnærmet det samme på begge , i dag sitter jeg med en Pioneer etter å ha returnert panasonicen .

Poenget mitt her er at 656 faktisk er meget bra og har du mye vinduer i rommet den skal stå så er den faktisk bedre enn plasmaskjermer i ca samme prisleie, etter min mening :hmm:

mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå er jo Panasonic PX80 en betydelig billigere modell i forhold til A656 da. Skjønner uansett at det er litt smak og behag, da noen elsker fargene man får fra Samsung sine skjermer, mens andre syns det blir litt overdrevne..

I HD skinner den derimot, men med tanke på hvor lite HD som sendes i Norge, syns jeg ikke den funker særlig bra som ren TV-skjerm.

Lenke til kommentar
Nå er jo Panasonic PX80 en betydelig billigere modell i forhold til A656 da. Skjønner uansett at det er litt smak og behag, da noen elsker fargene man får fra Samsung sine skjermer, mens andre syns det blir litt overdrevne..

I HD skinner den derimot, men med tanke på hvor lite HD som sendes i Norge, syns jeg ikke den funker særlig bra som ren TV-skjerm.

Da jeg kjøpte 656 modellen i desember betalte jeg under 10 000 for den og panasonic pz81 ble kjøpt i januar fra samme butikk og kostet da over 15000 kr, så prisforskjellen blir heller motsatt :)

Poenget er bare det at mange lcd skjermer er vel så bra som enkelte plasmaskjermer, spesielt om en skal ha det i en stue med mye vinduer, for når det blir lyst så taper plasmaen seg og en må kompansere med innstillingene noe som igjen fører til tap i sortnivå for å få smell i fargene, så det er viktig å tenke på hvor tvn blir stående, nytter lite med et bra sortnivå i et mørkt rom når sortnivået blir lysegrått i et lyst rom og en skal ha det der , altså fordeler og akdeler som bør veies opp før en bestemmer seg .

mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...