Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

overføring av filer over internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vil anbefale å bruke ftp...ene av dere setter opp en ftp server, mens han andre logger seg inn på den.

 

server: feks: bulletproof ftp server, servU

klient: feks_ ws_ftp, bulletproof ftp

 

dette er rendyrket overføringsprogrammer, og derfor mer egnet til dette.

selv bruker jeg bulletproof ftp server og ws_ftp.

 

ps...en ftpserver er ikke vanskelig å sette opp. det er gjort på 10 min hvis man aldri har sett programmet tidligere, eller knappe minuttet. seff avhenger dette med programmet som brukes, men de fleste er rimelig intuitive.

Lenke til kommentar

ftp vil være det absolutt beste. ved å bruke resume funksjonen på ftp-serveren kan man starte og fortsette opplasting og nedlasting fra der man slapp.

håpløst bittert å måtte restarte en overføring fra skrætsj etter å ha peisa over et par hundre MB allerede

Lenke til kommentar

andre fordeler med ftp er at mottager kan selv gå inn og velge hva han vil ha. kan lage kø av filer som skal downloades. videre er ftp mer effektivt.

 

jeg vil IKKE anbefale msn, irc osv til å dele filer, disse er greie for småting, og hvis man ikke skal dele mange filer.

 

et annet alternativ vil jo være diverse p2p programmer, bare begge logger seg opp på samme sted, og derfra klikke seg gjennom de delte delene av maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...