Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøre nett i tele opplegg i huset?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har radio brebånd i huset å denne nettverks kabelen går inn i kjelleren.

Der har jeg da også en trådløs router, problemet er at jeg også skulle hatt nett på pc'n til guttungen som er halt i andre enden av huset i annen etg.

Spørsmålet mitt er da. Kan jeg kjøre ut nett på en utgang fra routeren og ut i telefon opplegget i huset slik at jeg slipper å legge opp nye kabler?

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På dette telefon opplegget du referer til, er det en linje? Er det koblet til fasttlf. eller alarm? Så lenge det ikke går en alarm på linja er det bare å prøve. I værste fall får du en skurring på linja, da er det bare å fjerne det du satt opp.

Det finnes også en annen løsning som bruker strømnettet i huset ditt. Dette heter homeplug. Har linket til en tilfeldig modell her fra Devolo.

Endret av microne
Lenke til kommentar

Nei det er hverken telefon eller alarm, så da kan det kaskje gå da? Må jeg evt vende noen av lederene i veggen eller fra ruter til vegg? Er ikke så grusomt flink på akkurat det der.. hehe:)

Men når du sier det, så har jeg jo hørt om det andre greiene der ja, så kanskje det er den enkleste metoden..?

Lenke til kommentar

Ut fra routeren din trenger du TP- kabel for at det skal bli noe skikk på dette, så er det gammeldags telefonkabel, blir dette bare trøbbel for deg. Hvis det er kablet med nettverkskabel, kan det tenkes du får det til, men man trenger kanskje noe mer kunnskap enn det det virker som du har? Vil du slippe å dra ny kabel, er den løsingen microne viser til en grei løsning. En annen løsning er jo å sjekke om det er trådløst signal der den andre maskinen står, og evt. sette inn et trådløst nettverkskort i den.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen folkens:)

Ja da har jeg litt å prøve på.

Den andre pc'n har trådløst nettverk kort, men det er nok desverre litt for langt unna.

Det kan jo hende det hadde hjulpet med ett nytt kort men. Det er nok noen år gammelt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...