Gå til innhold

Ny tlf. HTC? Lg? Nokia? IPhone?

Anbefalte innlegg

Som tittelen på en måte insinuerer, så skal jeg kjøpe meg ny tlf. Har nå sittet i over en mnd uten å klare å bestemme meg for hvilken telefon jeg skal gå for.

Jeg er fast bestemt på en touch telefon. Det er dette jeg skal ha.

Jeg ringer en del, sender en del meldinger, og det blir også noe surf - MEN overhodet ikke så mye at dette er noe jeg legger spesiell stor vekt på.

Multitasking vil jeg si er ett must, ettersom jeg er sjele glad i Nokia, og de har hatt det en god stund. Noe som også har ført til at dette er en funksjon jeg både liker og er storfornøyd med. Dette eksluderer jo IPhone ettersom den heller ikke vil få det nå i 3.0 (?).

Jeg vil ha en touch telefon hvor jeg kan skrive med finger/tommel. Kunne tenkt meg ett knakende display, og ett ok kamera. Musikk er noe jeg regelrett driter i. Har iPod, bil og hjemmekino noe som fører til at dette er noe jeg ikke bryr meg om.

Noe av det som er viktig er også at jeg må slippe å trykke ned på skjermen, lettere berøring kunne jeg tenkt meg skulle holde :) Noe jeg tror Nokia 5800 ryker på?

Sett VELDIG mye på HTC Touch HD / TD2 og Lg KM900. Men er usikker på om noen av disse vil tilfredstille meg? Har hørt noe forferdelig om HTC tlfene, tastelås skrur seg av på samtlige modeller når du får en inngående samtale? :S Dette høres for meg HELT sprøtt ut :(

Jeg er kravstor til design og funksjonalitet samtidig som jeg egentlig ikke bruker tlf'n så mye som andre kanskje gjør.

Ville satt stor pris på anbefalinger, synspunkter og erfaringer med noen snertne Touch tlf'r.

Pris er IKKE ett dilemma, men ventetid begynner å bli. Ender snart med å bare gripe det første, som muligens da ikke er det beste. F.ex Omnia HD utgår å vente på :p hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At tastelåsen deaktiveres når det ringer er vel noe som er vanlig på de fleste mobiltelefoner? Jeg kan ikke huske å ha hatt en telefon der jeg måtte deaktivere tastelåsen for å få svart på anrop ihvertfall. Uansett, til Windows Mobile finnes det programvare som gjør at du selv kan velge hvordan telefonen skal oppføre seg. :) Når det kommer til surfing er de to HTC-telefonene du nevner her overlegne blant resten av de nevnte.

Når det kommer til berøringsfølsomme skjermer er det ikke mange telefoner som har dette. Av de nevnte her er det bare Iphone som har dette. Hva som er best er vel egentlig en smakssak. Trykkskjermer åpner for bruk av penn, større presisjon og mindre sjanse for feilregistreringer, iom. at man må fysisk legge et lite press på skjermen.

En annen fordel med smarttelefoner som kjører Windows Mobile og S60 og som har (A)GPS innebygd er jo at disse fint kan erstatte andre navigasjonsenheter.

Du kan jo lese litt mer her:

Slik er HTCs nye diamant

Test: LG KM900 Arena

Test: De beste touchmobilene

Monsterduellen

Test: Touch HD

Test: Nokia 5800XM

Test: Iphone 3G

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Har vært å tittet litt rundt på det, ser ut til at det skal gå ann å få slengt på en form for "slide" for å svare på anrop på HTC'ene? Lik løsning som Iphone er det ikke?

Sant, men penn er uaktuellt for meg, tenker da på hvordan HTC'ene vil bli for meg i lengden? Sitter å er EVIG sugen på HTC Touch HD, men har også en finger på TD2. Vanskelig å bestemme seg for hvem. Det ligger også litt på om Touch HD får WM 6.5? Vet du noe om det? =)

For meg ser det ut til at Touch HDs skjerm og design river meg i senk :p Men TD2 ser ikke så værst ut den heller. Blir gal av lesning her nå :p Får virkelig ikke bestemt meg.

Men HD eller TD2 blir det nå iallefall med 99% sikkerhet. TD2 hvis jeg klarer å vente til tirsdag. HD hvis jeg ender opp i butikken imorgen :p

Lenke til kommentar

En slide for å besvare/avvise anrop er en del av TouchFlo 3d, i tillegg til touchtastene under skjermen. Angående penn er det ikke noe man behøver å dra frem ved bruk av HD, nettopp på grunn av skjermstørrelsen. Noen foretrekker dog bruk av penn framfor finger i enkelte situasjoner, iom. at det gir en større presisjon, samt åpner for mulighet for håndskriftsgjenkjenning og f.eks. tegning. Touch HD har jo kommet/kommer i en ny utgave nå med skikkelig navigasjonsprogramvare inkludert, men som sin forgjenger er det vel lite tvilsom at denne får en offisiell oppdatering til WM6.5. Dog finnes det flere versjoner av WM6.5 tilgjengelig på XDA-developers.com, så ønsker man å oppgradere er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar

Så alt i alt så vil ikke Touch HD være ett dårlig valg? Sånn med tanke på om den fort vil bli utdatert nå :p Er kanskje ikke så mye å tenke på når man stadig kan oppdatere ting selv :)

Men det er vel duket for Touch HD, ettersom TD2 ikke har noen større fordeler (om noen?).

Har du HD selv forresten? =) Navigasjon har ikke den helt store betydningen for meg :)

Takker for svar =) Ser vel egentlig at jeg har vært ganske tett på HD'n sånn uansett. Bare TD2'n som har gjort det litt vanskelig :p

Lenke til kommentar

Om det er et godt eller dårlig valg kommer litt an på den som skal ha den. Den største fordelen, eller ulempa, er jo at den kjører Windows Mobile, som er et omfattende, kraftfullt og veldig tilpasningsvenlig operativsystem. Dermed blir det fort elsk eller hat ettersom hva man har bruk for, siden det kan bli litt avansert for enkle bruksmønstre.

Siden man har et så stort utviklingsmiljø (som XDA-developers) rundt Windows Mobile, og at det finnes programvare for "alt mulig", så skal det mye til før en slik telefon blir utdatert.

Fordelen med D2 er jo at den er mindre, men så fort man tar den opp av lomma så blir det jo fort en ulempe igjen, ellers mangler D2 innebygd 3,5 mm minijack. Så klarer man å leve med en litt stor telefon, og ikke ønsker å spare noen kroner, så er jo HD en knall telefon. Og ja, jeg har den selv, og angrer ikke akkurat på det kjøpet. :)

Lenke til kommentar
Men det er vel duket for Touch HD, ettersom TD2 ikke har noen større fordeler (om noen?).

Har du HD selv forresten? =) Navigasjon har ikke den helt store betydningen for meg :)

WM 6.1 vs WM 6.5 vil jeg si er en vesentlig forskjell i TD2s favør.

Lenke til kommentar

Nå var det vel mulig å få 6.5 på HD'n også.

Grunnen til jeg spør er som følger:

Lest litt på "hack" av telefonen. Vet ikke om det blir riktig å si, men må det gjøres noe spesiellt med den før man kan ta i bruk f.ex HD Tweak, og WM 6.5? =)

Lenke til kommentar

Sitter her med T-mobile G1 jeg.

Så langt digger jeg telefonen. Men, jeg skal innrømme at iPhone har en jevnt over bedre kvalitetsfølelse over seg. For meg er android-telefonen omtrent som en billigere versjon av iPhone + ekstra stash, som f.eks multitasking og hardware-tastatur. Og så liker jeg godt skjermen. Den er berøringsfølsom og støtter multitouch. Men multitouch er for meg mer en gimmick.

Den er ikke like pen som iPhone. Da jeg så den på bilder tenkte jeg at jeg aldri skulle kjøpe den, fordi den var så buttfugly. Men i virkeligheten er ikke den så ille. Ihvertfall ikke den hvite versjonen.

Det beste for deg er selvsagt å få testet ut alle telefonene før du bestemmer deg for å handle. Du kan sikkert poppe inn i androidtråden og spørre om det bor noen nært deg som kan vise den til deg.

https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...owtopic=1081676

Engadget har sammenlignet de forskjellige mobil-OS'ene:

http://www.engadget.com/2009/03/19/mobile-...nters-the-fray/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...