LemonNinja Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) For et par dager siden satt jeg og lurte på hvordan jeg kan få en batch fil til å flytte seg selv til en annen mappe. Hvis vi sier at jeg bruker denne koden: start c:\Progra~1\Mozill~1\firefox.exe "www.diskusjon.no" som starter diskusjon.no i mozilla firefox. (og den filen kaller vi move.bat og ligger i C:\Documents and Settings\Adrian\Skrivebord\Batch filer\) Hvis jeg da vil at denne skal starte opp hver gang jeg logger inn (altså plasere den i "oppstart" mappen), hvordan ville denne koden sett ut? Men så vil jeg gjerne at denne "flytte-seg-selv" kommandoen bare skal utføres en gang dvs. første gangen den startes opp, da blir det vel litt vanskeligere... -eller? diskusjon.txt Endret 4. mai 2009 av adrianpip2000 Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) kan du ikke bare legge til .. nederst i scriptet ditt? move move.bat "C:\Documents and Settings\Adrian\Start-meny\Programmer\Oppstart" ? Endret 3. mai 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Men hvis jeg vil at den skal kopieres inn i "oppstart". Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Men hvis jeg vil at den skal kopieres inn i "oppstart". copy kan brukes til det Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det var vel du som sa flyttes da ... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) @ECHO OFF IF EXIST "C:\Documents and Settings\Adrian\Start-meny\Programmer\Oppstart\move.bat" GOTO :EXIST COPY move.bat "C:\Documents and Settings\Adrian\Start-meny\Programmer\Oppstart" :EXIST "C:\Program Files\Mozilla\firefox.exe" www.diskusjon.no EXIT Mulig du må endre på banen til firefox.exe. Det er ikke nødvendig å bruke "start" foran med mindre du vil at noe skal åpnes i et nytt CMD-vindu. "Copy"-kommandoen lar det ligge igjen en kopi av batfila, mens "move" sletter den gamle plasseringa av fila som kopieres. Endret 3. mai 2009 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå